hur är stonefos blytång? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur är stonefos blytång?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hur är stonefos blytång?

Sett i dartskatalogen stonefo har en blytång. "lätt att plocka bort och flytta hagel på linan utan att skada den"

Hur funkar det isf och är en sån bra el går det lika bra med en liten näbbtång. Mest intresserad är jag av hur man plockar bort ett ihoppressad bly

"Stonfo" heter märket Vi har såna i butiken men jag får erkänna att jag faktiskt aldrig prövat en. Idén med den är ju att stänga den med en vanlig tångmekanism medans en pigg eller vad det är öppnar den om man klämmer på rätt sätt. Om jag inte minns helt fel.

Kommentera

Är det Stonfo's Levapiombo?

Det är en redskap man inte kan leva utan! Framför allt är det suveränt till att ta bort blyhagel med. Det bygger på att man kan centrera linan och sedan finns det en liten vass pigg som sticker in i skåran på blyhaglet utan att skada linan. Min första fick jag någon gång runt 1986-87. Den höll i tio år och fungerade klanderfritt. De efterföljande exemplaren tycker jag har varit sämre. Upplever det som att piggen har varit lite böjd för att fungera på de mindre blyhageln.

Tången är dubbelsidig. På ena sidan är piggen. På den andra en tång som ha en skåra man kan avända för att flytta hagel med. Flyttgrejen är ok men en plattång, eller tänderna, fungerar bättre till att sätta dit blyhagel med. Tandvarianten kanske inte är att rekommendera... men jag faller dit ofta. Vet inte om tänderna tar så mycket stryk men det är väl inte så nyttigt med bly i munnen.
      Senast ändrad av benste; 2010-09-05, 08:29.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
        Är det Stonfo's Levapiombo?

jepp precis den jag tänkte på. Blir till att investera i ett ex. Tack för recensionen! =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
        113 svar
        18 230 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg -martin-  
        Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59