Hur knyter man en coated braid? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur knyter man en coated braid?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur knyter man en coated braid?

Är total rookie vad gäller karpfiske och köpte idag E-S-P Strip Teaze Two Tone coated braid som jag tänkt att jag skulle knyta egna hair-rigs med.

Skapade öglan till håret, knöt the knotless knot runt kroken, så långt inga problem. Problemet uppstår när jag skall knyta den sista lösa änden i ett lekande. Vilken knut skall jag då använda? Jag har testat med palomarknut, funkade inte, när jag försöker dra åt den så lossnar all coatingen på braiden och jag kan till slut inte dra åt knuten. Ungefär samma sak med "triline knot", coatingen kleggar ihop och knuten ser hemsk ut.

Skall man helt enkelt göra en ögla istället som till hair-riggen och sedan bara trä igenom hela skiten i lekandet?

Förslag och ideer är varmt välkomna!

Ursprungligen postat av BigDaddy Visa inlägg
    Är total rookie vad gäller karpfiske och köpte idag E-S-P Strip Teaze Two Tone coated braid som jag tänkt att jag skulle knyta egna hair-rigs med.

Skapade öglan till håret, knöt the knotless knot runt kroken, så långt inga problem. Problemet uppstår när jag skall knyta den sista lösa änden i ett lekande. Vilken knut skall jag då använda? Jag har testat med palomarknut, funkade inte, när jag försöker dra åt den så lossnar all coatingen på braiden och jag kan till slut inte dra åt knuten. Ungefär samma sak med "triline knot", coatingen kleggar ihop och knuten ser hemsk ut.

Skall man helt enkelt göra en ögla istället som till hair-riggen och sedan bara trä igenom hela skiten i lekandet?

Förslag och ideer är varmt välkomna!
    Det kan vara olika mellan olika braids. Hört att Korda också har en som lätt strippas. Jag kör grinner till lekandet. Det funkar med mitt material men det är mkt möjligt att det inte gör det till ditt.

Kommentera

skala bort coatingen vid knuten då..eller du kanske vill ha den styv hela vägen?
      UFF

krångla inte till det.

StarBaitsHunters
      minken.bloggsida.se/

Kommentera

Löste det med en ögla och sedan en Stik Klip på det, funkade kanon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg