Billigare Centrepinrullar? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Billigare Centrepinrullar?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ang TFGs rulle så ska den vara i sämre kvalitet än Okumas varianter åtminstone, men det är bara ett "rykte" jag hört. Jag har inte känt på den själv. Kvalitetsmässigt ser jag inga nackdelar med min Bowler. Dock vill jag påstå att jag suger på att fiska med den 8) Men det är nog inte rullens fel

Kommentera

Ursprungligen postat av Shanghai Lilly Visa inlägg

Limnos's stalking gear!
      hahhaahahahha awesome! sån måste jag bygga!
      http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Ovanstående centrepin är ju en variant för tungt flötmete efter mal...
        Gummislangsbromsen måste slå alla Daiwor och Shimanos med hästlängder.

Trots utväxlingen 1:1 så tar den in sjukt mycket lina per vevtag.
        Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2011-04-03, 10:54. Anledning: en liten detalj
        sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Hittade en för 1499 nedsatt från 2999 kanske vore nått?

http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Den har jag faktiskt tittat på live. Riktigt fin rulle - välgjord och spinner bra. Synd att jag redan har köpt andra centrepins...

Kommentera

Ja, jag lovade en recension av Zen Master. Denna centrepinrulle är bra att trotta större flöten med (vid abborrmete). Richtermo här på FS uppmärksammade att rullen inte matar lina så väl med lätta flöten och det stämmer. Spolen är väldigt lätt och den kommer inte igång att snurra som på andra gedignare centrepins.

Till flötmete i insjö funkar den kanon. Just att spolen inte kommer i för mycket snurr gör att nybörjare som jag kan kasta lättare med den än med andra centrepins.
              Eftersom centrepinrullar har en utväxling på 1:1 så får man inte in så mycket lina per vevtag. Denna centrepin har en fördel i att spolen är så stor som den är.

Jag kan rekommendera denna rulle till flötmete i insjö, tyngre trotting, ytmete och frilinefiske. Jag skulle nog inte våga använda rullen till karp eller multe...
              Till finliret (trotting med små flöten på 2-3 gram) får man leta efter en annan rulle.
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2012-10-20, 00:41. Anledning: Förtydligande.

Kommentera

Billige centerpin här:

Fin shop

Kommentera

Jag vill utlysa en varning!

De svarta Shadowlanda och Grandeslam som finns under länken ovan är värdelösa rullar. Helt odugliga till trotting (snurrar dåligt på usla kullager) och är dessutom väldigt tunga. Trots tyngden är de känsliga för stötar och blir lätt deformerade då de är gjorda av aluminiumplåt.

Kommentera

Hehe de ser verkligen ut att vara skräp bara man tittar på dom :P Rullfoten lixom...

Kommentera

Nu är jag ägare av 2 st TF Gear Classic Centrepin (med line-guard). Dessa är jag mer än nöjd med. Bra byggda och spinner som en dröm. Att de blivit snorbilliga är inget jag klagar på. Kolla på E-bay och ni gör fynd.

Fördelen är att man lätt kan montera av spolen om lina skulle komma bakom den. Till en Ikonix/X-pin (och alla nya varianter av dessa) behövs en skruvmejsel för att montera av spolen.

Zen Mastern har jag kört med några gånger nu och den är värdelös om det blåser en del. Linan har då en tendens att fastna runt rullfoten. Men även på en Zen Master monterar man av spolen enkelt. Missförstå mig rätt - är det lätt vind eller vindstilla är Zen Mastern kanon.

Centrepin-motståndarna menar att centrepins är värdelösa när det blåser men har man en line-guard klarar man sig rätt fint om man bromsar spolen lätt med tummen i rätt ögonblick.
                      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2012-10-30, 00:07. Anledning: Logisk kullerbytta...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 228 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-  
                      Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59