håv till brax och sutare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

håv till brax och sutare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• håv till brax och sutare

är på jakt efter en bra och gärna billig håv till brax och sutare, tänkte göra en liten metesatsning till våren. Vore ju bra om det är teleskopiskt skaft till den. Nån som har nått bra tips på en ny eller nån som har nån bättre begagnad?

beroende på hur stor fisk du ska fiska, skaffa ett teleskopiskt håvskaft och ett löst håvnät. Darts teleskopiska glasfiberskaft kostar inte så mkt. Inte ett normalt håvnät heller.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
      beroende på hur stor fisk du ska fiska, skaffa ett teleskopiskt håvskaft och ett löst håvnät. Darts teleskopiska glasfiberskaft kostar inte så mkt. Inte ett normalt håvnät heller.
      Kan bara varna ordentligt för Darts skitgrejor!

Deras teleskaft i glasfiber funkar bra, men man måste värma loss mässinghylsan och limma den ordentligt, rugga upp ytorna noga och ordentligt med lim annars kommer den trilla av.

Testade med org. först, sedan superlim och båda gångerna kunde slutat med katastrof.

Vissa modeller av deras håvar är också bara skit, går sönder när dom absolute inte får göra det och blir helt obrukbara. Kmr inte ihåg artnr men deras "vanliga standard specimen" har jag också pajjat.
      sigpic

Kommentera

Ive used a 36in fastnet for a number of years, the best general/all-round net ive owned.

I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

jag kör faktiskt med en håv från clas ohlsson fungerar utmärkt kostar 79 kr.
          den är inte så jätte djup med duger, och skaftet kan bli dubbelt så långt som det är från början.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Deras teleskaft i glasfiber funkar bra, men man måste värma loss mässinghylsan och limma den ordentligt, rugga upp ytorna noga och ordentligt med lim annars kommer den trilla av.

Testade med org. först, sedan superlim och båda gångerna kunde slutat med katastrof.

Vissa modeller av deras håvar är också bara skit, går sönder när dom absolute inte får göra det och blir helt obrukbara. Kmr inte ihåg artnr men deras "vanliga standard specimen" har jag också pajjat.
            Har inte hänt mig än med mitt darts glass skaft. Men det kanske kommer. Det har dock hänt med andra håvskaft innan den ens lämnat butiken. (andra fabrikat alltså)

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskar_jasse Visa inlägg
              jag kör faktiskt med en håv från clas ohlsson fungerar utmärkt kostar 79 kr.
              den är inte så jätte djup med duger, och skaftet kan bli dubbelt så långt som det är från början.
              Är den knutlös?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Är den knutlös?
                antagligen hehe...
                SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

ja den är knutlös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg

Har även jag haft olyckor med darts håvskaft, som tur är hände det när jag använde det för swimrensning med iskruvbar lie och inte med storfisken i håven, jag limmade tillbaka min hylsa med epoxi och nu sitter det. Dock gillar jag egentligen inte skaften, tycker dom är för tunga för att håva på full längd med en hand vilket ofta är fallet. Bästa jag har använt bland teleskopskaft var ett jag tillverkade själv av ett gammalt 5m teleskopmetspö i kolfiber, lätt, spänstigt, drygt 4m långt och funkade hur bra som helst tills en gammal dam cyklade över det när jag fiskade vimma i centrala gävle:/
                    Den förste att gå Ad Hominem förlorar

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 217 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-