vilken pod föredrar ni? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken pod föredrar ni?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vilken pod föredrar ni?

hejsan, planerar uppgraderingarna inför kommande säsong. skulle vilja höra era erfarenheter mellan dessa modeller av pod's behöver inte vara fox bara så ni vet vilka två modeller jag väljer mellan.
    Fox Stalker Pod

eller

X Pod

vilken modell ligger er varm om hjärtat, för och nackdelar. tacksam för svar, har ingen erfarenhet av annat än vanliga banksticks, men nu ska jag utöka min utrustning lite inför kommande år
    http://sundman.wordpress.com/

Funderar också på rod pod... Har kört med banksticks hittills...

Kommentera

Min favoritpod är höger hand strax nedan rullfästet, med pekfingret framför.

Kommentera

Jag har haft en Xpod plus, men jag råkade bli av med mittendelen, (den som sprider benen) så den är tyvärr oanvändbar numer. Tyckte den funkade bra under den tiden jag hade den dock. Inte för att jag har andra poddar att jämföra med men.

Jag tycker du ska undvika tripods iallaf. Den jag sett har varit sjukt ostabil. Tror Fox Apod och Xpod är bra val båda 2.

Kommentera

en sak jag funderar på är just om man vill ställa lutningen på spöna på xpoden så går det inte eller? för det kan ju vara behövligt om det blåser men det går på stalkerpoden, vad jag har förstått. men jag tycker den ser lite ostabilare ut än xpoden.

Kommentera

Det går väl om du sänker benen på ena sidan men inte på andra och vice versa
            Feskepöjk

www.freewebs.com/specimenstalkers

Kommentera

Ursprungligen postat av sundman Visa inlägg
              en sak jag funderar på är just om man vill ställa lutningen på spöna på xpoden så går det inte eller? för det kan ju vara behövligt om det blåser men det går på stalkerpoden, vad jag har förstått. men jag tycker den ser lite ostabilare ut än xpoden.
              Tror nog båda podarna kan lutas lika mkt. Du gör som ninja säger, Drar upp sticksen på ena sidan mer än den andra. Jag tyckte min pod var bäst att ha på någorlunda plant underlag. Eftersom Jag oftast hade armarna långt ner på benen. (som på bilden) har man mer ojämn mark måste man höjja armarna. Och då kan den komma ivägen för swingers osv.

Kommentera

Har en solar super sod pod. Den är jättebra. Den tar jätteliten plats, och det är det viktigaste - eftersom jag aldrig använder den. Bank-sticks när det går, och det går nästan alltid.
                "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos Visa inlägg
                  Har en solar super sod pod. Den är jättebra. Den tar jätteliten plats, och det är det viktigaste - eftersom jag aldrig använder den. Bank-sticks när det går, och det går nästan alltid.
                  haha, sant. men jag har två problem med banksticks. det första är att de har lätt för att tippa pga för dyigt och det andra är när det är stenhårt. så jag va inne på xpoden för att x:et verkar ju vara där för att stabilisera "sticksen" om man ser det så. tycker det ser ut som man har tagit några öl för mycket ibland när jag fiskar och sticksen lutar åt alla håll

Kommentera

Sorry Sundman. Lite off topic: Är det ingen som kör tripoder när det är hårt underlag? När det är dyigt brukar man klara sig med långa banksticks. Det finns upp till 2 meter ;=)

Samtidigt är det kanska skönt med rodpods. Framför allt om man fiskar på ställen dit det inte är så långt att kånka runt på mycket utrustning eller om man tänkte fiska samma ställe under en lång period.
                    Mete framför allt!
                    www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 234 visningar
                    0 gillar