Kamasan Wide gape eller Owner Iseama. Som sagts innan, tunnt gods för flytbröd är att föredra.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Färna krok
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggKamatsu är verkligen höjdarkrokar. Brukar köpa hem en massa när jag är i Polen. Relativt billiga är de också.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
B983 wide gap kan rätas vid större fisk, tycker den passar bra till mindre fisk, mört, sarv o liknande. Däremot har jag aldrig haft problem med kvaliteten, perfekta spetsar som tål det mesta. Annat var det förr med franska skitkrokar av typen au lion door o vad dom nu hette.Senast ändrad av Highman; 2009-03-07, 21:51.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Highman Visa inlägg... Annat var det för med franska skitkrokar av typen au lion door o vad dom nu hette.Mete framför allt!
www.Metetorget.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av benste Visa inläggKamatsu har fin krok för ett bra pris. Och de finns i Sverige....men är troligen dyrare än i Polensigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Hur lyckas du räta ut B983:or? Kör dem jämt till braxen och id. Har inte heller haft några kvalitetsproblem. Alla krokar blir förr eller senare sabbade eftersom bottenstrukturen sällan är gjord av bomull. Jag byter dock hellre krok ofta än att riskera att tappa ett eventuellt reg. Känns skumt att lägga hur många tusen som helst på all annan utrustning, mäsk och agn och sedan snåla in på krokarna.
Edit: För övrigt har jag svårt att förstå varför så många pissar på en bra krok som de flesta körde med för några år sedan. Rätt lustigt att även en krok kan bli "ute". Fast det är klart att B983 blev lite väl mainstream, så är man hardcore-fiskare måste man ju hitta sin egen väg genom att hitta nya coola krokar.Senast ändrad av arcade; 2009-04-12, 09:12.
Kommentera
-
Har lämnat Kamasan (wide gape) sedan några år tillbaka då jag med upplevde att kvalitén kunde variera eller att skärpan helt enkelt höll för dåligt. Att räta ut dem var också ett problem under tex. sutarfiske. Gick helt enkelt åt för mkt krok samt att det inte alltid kändes helt pålitligt ifall drömsutarn satt där en dag. Kör nästan uteslutande Owner (Iseama) numera, dessutom köper jag dem billigare än kamasan´en (per förpackning) vilket inte gör det hela till ett svårare valI´ll be back...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av arcade Visa inläggHur lyckas du räta ut B983:or? Kör dem jämt till braxen och id. Har inte heller haft några kvalitetsproblem. Alla krokar blir förr eller senare sabbade eftersom bottenstrukturen sällan är gjord av bomull. Jag byter dock hellre krok ofta än att riskera att tappa ett eventuellt reg. Känns skumt att lägga hur många tusen som helst på all annan utrustning, mäsk och agn och sedan snåla in på krokarna.
Edit: För övrigt har jag svårt att förstå varför så många pissar på en bra krok som de flesta körde med för några år sedan. Rätt lustigt att även en krok kan bli "ute". Fast det är klart att B983 blev lite väl mainstream, så är man hardcore-fiskare måste man ju hitta sin egen väg genom att hitta nya coola krokar.
Handlar väl om tillgång, förut var det enda som fanns Kamazan och jag kan lova att många stått med skakande knän när dom drillat stora fiskar och varit tvugna att sätta press. Nu finns Owner i Sverige och dessutom har fler upptäckt den brittiska marknaden och ett helt nytt urval finns plötsligt.
Att utvecklingen skulle gå framåt verkar väl inte alltför konstigt?
Har uppsättningar av både och, pissar absolute inte på B983 och använder dom fortfarande ibland när jag verkligen vill ha en lätt krok, men man måste också vara medveten om dess gränser.Senast ändrad av Flodebanan; 2009-04-12, 10:42.sigpic
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Gjorde en frankenstein lösning av två gamla flöten och en krok3 Foton
-
Kanal: Mete - Utrustning
2024-09-10, 15:39 -
-
Svar till Fiske med centrepinMartin, flötet du hänvisar till är ett stickflöte för lättare ström. Kan ha för lite bärighet om strömmen...1 Foto
-
2024-09-07, 09:43 -
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Blev en sväng igen nu på morgonen, PB på öring som efter en snabb fotografering fick gå tillbaka. Och...2 Foton
-
2024-09-05, 13:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
|
113 svar
18 228 visningar
0 gillar