Färna krok - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färna krok

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kamasan Wide gape eller Owner Iseama. Som sagts innan, tunnt gods för flytbröd är att föredra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
      Kamatsu är verkligen höjdarkrokar. Brukar köpa hem en massa när jag är i Polen. Relativt billiga är de också.
      Kamatsu har fin krok för ett bra pris. Och de finns i Sverige....men är troligen dyrare än i Polen
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

B983 wide gap kan rätas vid större fisk, tycker den passar bra till mindre fisk, mört, sarv o liknande. Däremot har jag aldrig haft problem med kvaliteten, perfekta spetsar som tål det mesta. Annat var det förr med franska skitkrokar av typen au lion door o vad dom nu hette.
        Senast ändrad av Highman; 2009-03-07, 21:51.

Kommentera

b980 strl 4 till båda! Håller med tidigare inlägg om b983! Den suger dase
          Borde vara dödsstraff på att veva med för lös slirbroms!

Kommentera

Ursprungligen postat av Highman Visa inlägg
            ... Annat var det för med franska skitkrokar av typen au lion door o vad dom nu hette.
            Au Lion d’Or was the shit... på 80-talet.
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Ursprungligen postat av benste Visa inlägg
              Kamatsu har fin krok för ett bra pris. Och de finns i Sverige....men är troligen dyrare än i Polen
              Jag kan ju tipsa om Itackle
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Hur lyckas du räta ut B983:or? Kör dem jämt till braxen och id. Har inte heller haft några kvalitetsproblem. Alla krokar blir förr eller senare sabbade eftersom bottenstrukturen sällan är gjord av bomull. Jag byter dock hellre krok ofta än att riskera att tappa ett eventuellt reg. Känns skumt att lägga hur många tusen som helst på all annan utrustning, mäsk och agn och sedan snåla in på krokarna.

Edit: För övrigt har jag svårt att förstå varför så många pissar på en bra krok som de flesta körde med för några år sedan. Rätt lustigt att även en krok kan bli "ute". Fast det är klart att B983 blev lite väl mainstream, så är man hardcore-fiskare måste man ju hitta sin egen väg genom att hitta nya coola krokar.
                Senast ändrad av arcade; 2009-04-12, 09:12.

Kommentera

Har lämnat Kamasan (wide gape) sedan några år tillbaka då jag med upplevde att kvalitén kunde variera eller att skärpan helt enkelt höll för dåligt. Att räta ut dem var också ett problem under tex. sutarfiske. Gick helt enkelt åt för mkt krok samt att det inte alltid kändes helt pålitligt ifall drömsutarn satt där en dag. Kör nästan uteslutande Owner (Iseama) numera, dessutom köper jag dem billigare än kamasan´en (per förpackning) vilket inte gör det hela till ett svårare val
                  I´ll be back...

Kommentera

Ursprungligen postat av arcade Visa inlägg
                    Hur lyckas du räta ut B983:or? Kör dem jämt till braxen och id. Har inte heller haft några kvalitetsproblem. Alla krokar blir förr eller senare sabbade eftersom bottenstrukturen sällan är gjord av bomull. Jag byter dock hellre krok ofta än att riskera att tappa ett eventuellt reg. Känns skumt att lägga hur många tusen som helst på all annan utrustning, mäsk och agn och sedan snåla in på krokarna.

Edit: För övrigt har jag svårt att förstå varför så många pissar på en bra krok som de flesta körde med för några år sedan. Rätt lustigt att även en krok kan bli "ute". Fast det är klart att B983 blev lite väl mainstream, så är man hardcore-fiskare måste man ju hitta sin egen väg genom att hitta nya coola krokar.
                    Testa att sätta lite press och vips du nog också. Använder du sedan flätlina (som många gör vid snåriga sutarswim) så minskar inte direkt chanserna.

Handlar väl om tillgång, förut var det enda som fanns Kamazan och jag kan lova att många stått med skakande knän när dom drillat stora fiskar och varit tvugna att sätta press. Nu finns Owner i Sverige och dessutom har fler upptäckt den brittiska marknaden och ett helt nytt urval finns plötsligt.

Att utvecklingen skulle gå framåt verkar väl inte alltför konstigt?

Har uppsättningar av både och, pissar absolute inte på B983 och använder dom fortfarande ibland när jag verkligen vill ha en lätt krok, men man måste också vara medveten om dess gränser.
                    Senast ändrad av Flodebanan; 2009-04-12, 10:42.
                    sigpic

Kommentera

Kör B983 till både ytan och botten. Tycker den är kanon.
                      Kör dock inte flätlina till den. Har testat och gillar det inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 228 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-  
                      Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59