"trasig" baitrunner - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"trasig" baitrunner

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• "trasig" baitrunner

Jag har en "gammal" Shimano Aero 5000re som är mkt lite använd, tyvärr visade det sig när jag nu dammat av den att linuppläggningen är "ur funktion". När man vevar den utan motstånd från linan går den hur fint som helst, men när man utsätter den för belastning från linan, även bara litegrann, så stannar "upp och ner" mekanismen och lägger all lina på samma ställe på rullen. Är det någon som har ngt tips på hur detta kan fixas?

Kan du inte skicka in den till shimano för service?

Kommentera

Kan kan jag ju men eftersom den är så gammal så är det knappt värt pengarna misstänker jag, det blir ju frakt o sån skit också. Jag ska öppna rullen ikväll och meka, tänkte om någon hade haft samma problem. Det lär inte vara ngt utsliten del eftersom den är så oanvänd men kan mkt väl vara ngt som är glapp/trasigt

Kommentera

På pinnen som du fester spolen på er det frest inn et slags gjenge system som gjør at spolen går opp og ned når du sveiver. Disse gjengene er mest sannsynlig slitt ut. Har lett for å skje når du legger for stor belastning på rullen under f.eks. bunnnapp. Måtte bytte ut denne pinnen på aero rullen min to ganger før jeg lærte..

Kommentera

trodde inte sådant hände shimanos.. då dem ska vara jätte bra.... men dem ligger bara där och går i sönder..
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
            trodde inte sådant hände shimanos.. då dem ska vara jätte bra.... men dem ligger bara där och går i sönder..
            Finns måndagsexemplar av produkter från alla märken. Hur många väl fungerande shimanobaitrunners läser du om på varje tråd som denna?

Kommentera

Bara för det är shimano så är de inte "top of the line" rullar, men gå till din fiskebutik där du bor, dem måste nog ha någon form av rullservice, det har jag gjort några gånger.... blir också billigare.
              go fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderAngler Visa inlägg
                Du skall inte tro att fiskerullar är livstidinvesteringar, det är "förbrukningsmaterial" som så mycket annat. Desto mer man fiskar desto kortare tid håller ju skiten.
                sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                113 svar
                18 228 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg -martin-