Fiskeabstinens - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeabstinens

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeabstinens

Nu när metesäsongen äntligen närmar sig är det hög tid att gå igenom sin utrustning. Smörja rullar,gå igenom vad som saknas mm. Något som är lätt att glömma bort är sina spön. Har man gamla spö kanske man ska kolla sina spöringar om det finns repor i dem. Det gör man lättast med en smal tuss bomull som man drar genom spöringarna. Fastnar det då något i ringen har man troligen en repa,och ringen bör bytas.

Något annat som förlänger finishen på spöt är att först skrubba spöt och kork med en gulgrön svamp(gröna sidan grövre) i duschen. Sedan när spöt torkat tar man fram bilvaxet(funkar inte på spön som har matt lack).Lägger på ett tunt lager med en trasa,låter det torka 5 minuter för att sedan torka av vaxet med en ny ren trasa.

Spöt blir som nytt med en härlig,glansig yta som skyddar lacken en hel säsong.
    Fick tipset av en gammal spöbyggare. Testa,du kommer inte att bli besviken!

Togge

Att du orkar...

Kan man hyra in dig?
    [FONT="Palatino Linotype"]Speci-Matcher[/FONT]

Kommentera

Det kostar Odde Jag är pedantiskt noga med mina grejor och tycker det är roligare att ha grejorna i toppskick inför säsongen. Ska man kanske byta upp sig är grejorna man ska sälja i perfekt skick.

Bygger även mina spön själv för att det är så j-a roligt, inte för att man tjänar nåt vidare på det.

Kommentera

Togge, du får starta en reconditioning firma för fiskesaker!

Ps! Har försökt att få loss lite klingor, bl.a från Tri-Cast men även från Top Mix. Verkar helt omöjligt...
        Mete framför allt!
        www.Metetorget.com

Kommentera

Hej Benni,jag mailade till Tri-Cast i början av januari,men de har inte orkat svara.
          Dålig stil,tycker jag.De uppmanar på hemsidan att vanliga fiskare ska skicka in och tala om vad man tycker om deras grejor. Men det gäller kanske endast för engelsmän....

Kommentera

Ursprungligen postat av Tricast forever Visa inlägg
            Hej Benni,jag mailade till Tri-Cast i början av januari,men de har inte orkat svara.
            Dålig stil,tycker jag.De uppmanar på hemsidan att vanliga fiskare ska skicka in och tala om vad man tycker om deras grejor. Men det gäller kanske endast för engelsmän....
            Jag känner den tekniska direktören lite sedan tiden i Team Tri-Cast. Han var i Sverige och fiskade några gånger. Hade kontakt med honom och han bad deras försäljningsansvarige ta kontakt. Men inget hände. De verkar vara lite dåliga på svara på mail helt enkelt. Skall tjata lite till
            Mete framför allt!
            www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
            113 svar
            18 284 visningar
            0 gillar