För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
    Förutom (det omotiverade?) priset så har
    XTE-A
    S-system, "Serviceport", 3kullager mer, en "bättre" oscillering, en bättre broms och en dubbelanodiserad spole till sin "fördel".

Tycker det flesta som nämnts förutom möjligtvis bromsen inte spelar någon roll när det inte är en rulle man "aktivt" fiskar med, förut var man ju tvungen att köpa XTE om man ville ha en 10 000, nu behöver man inte det, det skiljer 500spänn (~30% mera) mellan dom två modellerna, kanske är det värt det?
    Mmmm, men i England går de för ungefär samma pris. Ska man slå till på XTE-A då ?
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
      Tack för kommentaren Mink, men nu var frågan vad som skiljer de olika shimanomodellerna åt.
      Sry, såg inte det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
        Sry, såg inte det.
        Ok, no problem

Kommentera

Jag tycker inte att du skall köra någon av de rullarna egentligen. Och ett tips är att du tittar på Daiwa också innan du låser dig helt för shimano.

Skulle nog också säga som David att Frontbroms är att rekommendera. Både starkare och jämare generellt sett. Det är ändå inga billiga rullar du tittat på.

Ett riktigt hett tips är tackle-trader.com, carpforum.co.uk, ebay.co.uk, samt ebay.de om du vill ha nästan ofiskade rullar till äckligt bra priser. Vill du dock ha nytt, vilket man ibland vill, kan man ofta också hitta det på ebay.

Kommentera

Fredrik Mangotsson har skrivit om just Shimmy LC och han skrev bland annat att vikten vande man sig fort med.

Ringer du till en stor engelsk affär kan du nog få en grym deal på 3 rullar. Ofta en hel del bättre än det billiga internetpriset.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
              Jag tycker inte att du skall köra någon av de rullarna egentligen. Och ett tips är att du tittar på Daiwa också innan du låser dig helt för shimano.

Skulle nog också säga som David att Frontbroms är att rekommendera. Både starkare och jämare generellt sett. Det är ändå inga billiga rullar du tittat på.

Ett riktigt hett tips är tackle-trader.com, carpforum.co.uk, ebay.co.uk, samt ebay.de om du vill ha nästan ofiskade rullar till äckligt bra priser. Vill du dock ha nytt, vilket man ibland vill, kan man ofta också hitta det på ebay.
              Ok, tack för tipsen.

Vilka rullar skulle du rekommendera ? Prisklassen är upp till 1700:- / st !

Kommentera

Skall man köpa Shimano måste man ju köpa i Sverige eftersom dom kommer pajja inom några år? Det är iaf vad min erfarenhet av andra "fiskande" Shimnos säger mig, skulle aldrig köpa beggade Shimanos utan garanti annat än i Sverige. Billigt på kort sikt, ohållbart dyrt i längden.
                sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
                  Ok, tack för tipsen.

Vilka rullar skulle du rekommendera ? Prisklassen är upp till 1700:- / st !
                  Ja jag kunde ju inte låta bli med att köpa Daiwa Tournament Entoh. Sjukt fina, och har bara hört bra om dom. Dock har jag inte slitit dem än, så kan inte själv komma med en bra utvärdering än. Men efter sommaren så

Antingen hatar man eller älskar man träknoppen Jag skulle dock inte vilja avråda dig från ett par bra shimano, då jag vet att de gör bra rullar, och jag har aldrig varit missnöjd med en shimano.

Jag har nog den allra billigaste kontakten om du vill ge dig in på Daiwa, men då kan vi ta det över pm.

Länken är bara för att du skall få se modellen

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
                    Skall man köpa Shimano måste man ju köpa i Sverige eftersom dom kommer pajja inom några år? Det är iaf vad min erfarenhet av andra "fiskande" Shimnos säger mig, skulle aldrig köpa beggade Shimanos utan garanti annat än i Sverige. Billigt på kort sikt, ohållbart dyrt i längden.
                    Stämmer inte för mig iaf. Jag har aldrig varit rädd att köpa begagnat om jag ser att skicket är helt ok och priset är rätt. Jag köpte bland annat en Shimano Super GT-RA som jag kom över billigt. Efter en enkel servning var rullen lika bra som ny.

Folk är alldeles för rädda för beg. Jag har köpt massor, och ännu har ingen lurat mig, och inget har klyddat. Behandlar man sina saker rätt så håller de. Och skulle nåt gå sönder går jag ändå sjukt mycket plus i längden.

Mycket av det som säljs i UK är använt bara någon gång, sedan kom nåt nyare och fräckare och då måste vissa byta. Det är som nytt, och säljs för halva priset, ibland ännu mindre.
                    Senast ändrad av Guest; 2008-02-18, 19:03.

Kommentera

som sagt baitrunner är bara en smidighetsfunktion inget som behövs....när det gäller vikten på rullen så tycker ialf inte jag det är jobbigt med tungt,,, man drillar ändå fisk såpass sällan vid karpfiske så man blir ju inte trött direkt...
                      På jakt efter 15+

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 227 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-