För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
    XTA, shimanos nya? En kompis har køpt sådana och ær nøjd (fortfarande efter tre dagars gæddfiske utan hugg). Frågan ær vad som markant skiljer dom från øvriga av deras baitrunners?

Hade 10000 tidigare. Æven om dom funkar ær dom før rappliga och veka till det priset, och bromsen ær ett skæmt, med hur mkt startmotstånd som helst.

Kør shimano LC till karp, har dock inte anvænt baitrunnerfunktionen på två år. Nu har jag dom, men skulle jag køpa nya skulle det bli lite mindre (sællan man behøver 600m lina), lættare och utan baitrunner.

Shimano biomaster? Dom med baitrunnern i spolen verkar fina, om man vill ha baitrunner? Annars verkar Daiwa Emblem vara poppis i england? Kænns som slitvarjar, som varar en livstid?

Var på væg att lætta på lædret før ngt år sedan och køpa sådana hær. www.accuratereels.com "Twinspin" Då tar man inga fångar..

Tycker att en bra broms ær jætteviktig! Små krokar i relativt mjuka munnar och hård press. Børjar det hugga då ær det lætt att kroken børjar vandra. De flesta karpar jag får rusar. Har man en kass broms, får man "backvinda" istællet.
    Ultegra XTA är "storebror" till biomastern och går att få för runt 1500:- / st i tyskland. Det lutar fortfarande åt dem, baitrunnerspolen får jag helt enkelt vänja mig vid ! Skönt med stor spole och relativt liten kropp, det blir inte så blaffigt. Man får ju också ta med i beräkningarna att det kommer bli en del utomlandsfiske där bigpit kan vara mycket bra att ha.

De rostfria rullarna såg riktigt fina ut
    Senast ändrad av richtermo; 2008-02-19, 17:50.
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
      Jag är med dig där, jag har aldrig varit med om att karpen gjort några rusningar.
      Får hålla med limnos, karpar som inte rusar? Va kör ni för spön egentligen, 3lb+? I så fall missar ni ju hela tjusningen med fiske (enligt mitt tycke).
      www.specimenhunters.se
      "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Ursprungligen postat av SpecimenHunter_Rasmus Visa inlägg
        Får hålla med limnos, karpar som inte rusar? Va kör ni för spön egentligen, 3lb+? I så fall missar ni ju hela tjusningen med fiske (enligt mitt tycke).
        tror snarare det är stor skillnad på vilka vatten man fiskar i...
        På jakt efter 15+

Kommentera

Är det ingen som testat Spro Blue Arc 750? Eller Spro Icognito? Känns som grymt bra rullar. Front Drag. Inga reklamationer på Blue Arc:en än på någon som rulle som sålts i Sverige enligt grossisten.

En av mina polare har Icogniton till monster feeder fiske. En annan skall köpa två. Den är jävligt stor men den stora spolen gör också, säger de, att man får ut några meter extra i kastet. Tyngden är ju inget som besvärar nämnvärt vid feederfiske... och det besvärar än mindre vid larmfiske.
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
          113 svar
          18 226 visningar
          0 gillar