För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
    Ja jag kunde ju inte låta bli med att köpa Daiwa Tournament Entoh. Sjukt fina, och har bara hört bra om dom. Dock har jag inte slitit dem än, så kan inte själv komma med en bra utvärdering än. Men efter sommaren så

Antingen hatar man eller älskar man träknoppen Jag skulle dock inte vilja avråda dig från ett par bra shimano, då jag vet att de gör bra rullar, och jag har aldrig varit missnöjd med en shimano.

Jag har nog den allra billigaste kontakten om du vill ge dig in på Daiwa, men då kan vi ta det över pm.

Länken är bara för att du skall få se modellen

http://www.fishingwarehouseshop.co.u...roducts_id/744
    Ok, det kan vara intressant. Men känner att jag förmodligen inte kommer älska träknoppen. Shimanos baitrunnerspool känns bättre än inget alls. Jag har läst gutbuckets recension på LC´n, har en polare som köpt dem så jag kan känna på dem.

Trots allt känns ultegra XTA riktigt heta.....kanske bara är en fix idé
    gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
      ....när det gäller vikten på rullen så tycker ialf inte jag det är jobbigt med tungt,,, man drillar ändå fisk såpass sällan vid karpfiske så man blir ju inte trött direkt...
      Det är sanning broder

....vad kör du med ?

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
        Trots allt känns ultegra XTA riktigt heta.....kanske bara är en fix idé
        Känn på LC'na, och du blir säkert inte besviken på ultegra xta.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mink! Visa inlägg
          Känn på LC'na, och du blir säkert inte besviken på ultegra xta.
          Will do ! Jag hatar att det finns så få butiker som har sådana rullar hemma i Sverige, att köpa på postorder är inte optimalt direkt

Kommentera

Ursprungligen postat av richtermo Visa inlägg
            Det är sanning broder

....vad kör du med ?
            Jag kör med Shimano Super Baitrunner 10000XTE, ganska tunga men är nöjd med dom. Bra broms för att vara bakbromsade! anser inte att det behövs frambromsade rullar till karp. Själv har jag inga större erfarenheter av att de rusar eller ens tar några större mängder lina. Men är man perfektionist så kan man ju alltid sattsa på en frambromsad eftersom det är en jämnare broms
            På jakt efter 15+

Kommentera

Det är klart dom räcker till, men varför nöja sig med det när han inte ens inhandlat dem än?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rassie Visa inlägg
                Jag kör med Shimano Super Baitrunner 10000XTE, ganska tunga men är nöjd med dom. Bra broms för att vara bakbromsade! anser inte att det behövs frambromsade rullar till karp. Själv har jag inga större erfarenheter av att de rusar eller ens tar några större mängder lina. Men är man perfektionist så kan man ju alltid sattsa på en frambromsad eftersom det är en jämnare broms
                Jag är med dig där, jag har aldrig varit med om att karpen gjort några rusningar.

Jag ska köpa rullar som bara ska användas till karpfiske, så jag kan ha "karp-kittet" upptacklat i en spöbag.....redo att dra. Daiwa är lite för mycket bling-bling för mig....sorry Mink

Tack för alla tips, jag ska känna på rullarna !

Kommentera

Jag ska kitta upp mig på en ny baitrunner. Du kan få låna min Fladen Warbird! Grymt solid och bra för en kille som du som precis tagit steget från mumin...
                  Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

XTA, shimanos nya? En kompis har køpt sådana och ær nøjd (fortfarande efter tre dagars gæddfiske utan hugg). Frågan ær vad som markant skiljer dom från øvriga av deras baitrunners?

Hade 10000 tidigare. Æven om dom funkar ær dom før rappliga och veka till det priset, och bromsen ær ett skæmt, med hur mkt startmotstånd som helst.

Kør shimano LC till karp, har dock inte anvænt baitrunnerfunktionen på två år. Nu har jag dom, men skulle jag køpa nya skulle det bli lite mindre (sællan man behøver 600m lina), lættare och utan baitrunner.

Shimano biomaster? Dom med baitrunnern i spolen verkar fina, om man vill ha baitrunner? Annars verkar Daiwa Emblem vara poppis i england? Kænns som slitvarjar, som varar en livstid?

Var på væg att lætta på lædret før ngt år sedan och køpa sådana hær. www.accuratereels.com "Twinspin" Då tar man inga fångar..

Tycker att en bra broms ær jætteviktig! Små krokar i relativt mjuka munnar och hård press. Børjar det hugga då ær det lætt att kroken børjar vandra. De flesta karpar jag får rusar. Har man en kass broms, får man "backvinda" istællet.
                    Senast ändrad av DavidL; 2008-02-19, 08:16. Anledning: Karpar kan visst rusa..
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Jag har endast någon enstaka gång varit med om karpar som inte rusat.. Och det är när jag fiskat mot andra sidan sjön/viken, och rusa upp på land är inte så lätt för en karp.

Jag har kört "big-pit" i ett år, och kan inte gå tillbaks till de gamla baitrunner-rullarna med slumpmässig bromsverkan.
                      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 226 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-  
                      Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59