Ursprungligen postat av Flodebanan
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
För och emot: baitrunner XTE-A vs. GTE C
Collapse
X
-
Guest
Ursprungligen postat av richtermo Visa inläggTack för kommentaren Mink, men nu var frågan vad som skiljer de olika shimanomodellerna åt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggSry, såg inte det.gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Guest
Jag tycker inte att du skall köra någon av de rullarna egentligen. Och ett tips är att du tittar på Daiwa också innan du låser dig helt för shimano.
Skulle nog också säga som David att Frontbroms är att rekommendera. Både starkare och jämare generellt sett. Det är ändå inga billiga rullar du tittat på.
Ett riktigt hett tips är tackle-trader.com, carpforum.co.uk, ebay.co.uk, samt ebay.de om du vill ha nästan ofiskade rullar till äckligt bra priser. Vill du dock ha nytt, vilket man ibland vill, kan man ofta också hitta det på ebay.
Kommentera
-
Guest
Fredrik Mangotsson har skrivit om just Shimmy LC och han skrev bland annat att vikten vande man sig fort med.
Ringer du till en stor engelsk affär kan du nog få en grym deal på 3 rullar. Ofta en hel del bättre än det billiga internetpriset.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Mink! Visa inläggJag tycker inte att du skall köra någon av de rullarna egentligen. Och ett tips är att du tittar på Daiwa också innan du låser dig helt för shimano.
Skulle nog också säga som David att Frontbroms är att rekommendera. Både starkare och jämare generellt sett. Det är ändå inga billiga rullar du tittat på.
Ett riktigt hett tips är tackle-trader.com, carpforum.co.uk, ebay.co.uk, samt ebay.de om du vill ha nästan ofiskade rullar till äckligt bra priser. Vill du dock ha nytt, vilket man ibland vill, kan man ofta också hitta det på ebay.
Vilka rullar skulle du rekommendera ? Prisklassen är upp till 1700:- / st !gravitate et accuratissime sit virtus
Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av richtermo Visa inläggOk, tack för tipsen.
Vilka rullar skulle du rekommendera ? Prisklassen är upp till 1700:- / st !
Antingen hatar man eller älskar man träknoppen Jag skulle dock inte vilja avråda dig från ett par bra shimano, då jag vet att de gör bra rullar, och jag har aldrig varit missnöjd med en shimano.
Jag har nog den allra billigaste kontakten om du vill ge dig in på Daiwa, men då kan vi ta det över pm.
Länken är bara för att du skall få se modellen
Kommentera
-
Guest
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggSkall man köpa Shimano måste man ju köpa i Sverige eftersom dom kommer pajja inom några år? Det är iaf vad min erfarenhet av andra "fiskande" Shimnos säger mig, skulle aldrig köpa beggade Shimanos utan garanti annat än i Sverige. Billigt på kort sikt, ohållbart dyrt i längden.
Folk är alldeles för rädda för beg. Jag har köpt massor, och ännu har ingen lurat mig, och inget har klyddat. Behandlar man sina saker rätt så håller de. Och skulle nåt gå sönder går jag ändå sjukt mycket plus i längden.
Mycket av det som säljs i UK är använt bara någon gång, sedan kom nåt nyare och fräckare och då måste vissa byta. Det är som nytt, och säljs för halva priset, ibland ännu mindre.Senast ändrad av Guest; 2008-02-18, 19:03.
Kommentera
-
som sagt baitrunner är bara en smidighetsfunktion inget som behövs....när det gäller vikten på rullen så tycker ialf inte jag det är jobbigt med tungt,,, man drillar ändå fisk såpass sällan vid karpfiske så man blir ju inte trött direkt...På jakt efter 15+
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Gjorde en frankenstein lösning av två gamla flöten och en krok3 Foton
-
Kanal: Mete - Utrustning
2024-09-10, 15:39 -
-
Svar till Fiske med centrepinMartin, flötet du hänvisar till är ett stickflöte för lättare ström. Kan ha för lite bärighet om strömmen...1 Foto
-
2024-09-07, 09:43 -
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Blev en sväng igen nu på morgonen, PB på öring som efter en snabb fotografering fick gå tillbaka. Och...2 Foton
-
2024-09-05, 13:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
|
113 svar
18 226 visningar
0 gillar