carryall - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

carryall

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ProLogics Monsterbag

Har en monsterbag och en travellerbag i cammo, har varit lite skepisk till just detta märke men måste säga att väskorna är riktigt riktigt fina! Bra kvalle och mkt genomtänkta lösningar..
    Har andra märken som chub och fox men måste säga att jag föredrar Prologic nu mer..
    Trodde aldrig jag skulle säga så...
    Och om du inte har nån bivvy kan du ju sova i monsterbagen

Kommentera

Monsterbagen är riktigt bra, men den är tung som stryk när den är fullproppad med saker. Funkar inte att gå särskilt långt med en monsterbag på axeln om man inte är Arnold Scwarrzenegger
      Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

vilken tur att jag e arnold då! hehe! skulle vara skönt att kyunna packa lite mer av de lätta grejorna i en stor väska, typ tält, sovsäck, kök osv!!!
        SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Tycker också PL MonsterBagen är väldigt trevlig. (Har iofs inte testat några andra) Enda saken är att den väger verkligen bly om man har lastat den full med beteslådor och annan kringutrustning till gäddfisket. Kan ju dock bero på att "bäraren" inte är världens starkaste.

Men det är riktigt nice att få ner allt man skall ha med sig i en endaste väska och när man trailar är det ju inte många meter från båten till bilen
          sigpic

Kommentera

Både ryggsäck och carry-all i ett!

Vad säger du om denna? (dessutom frakt på 50 pix).

Blir kanske mitt nästa inköp. Om du kör den i kombovariant så får du nog med både mäsk, beten + alla kringutrustning. Resten har du i din hold-all???
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

den verkade oxå riktigt gjuten!!! finns den i sverige tro? står inte vilket märke detär..
              SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Ursprungligen postat av NinjaLinus Visa inlägg
                den verkade oxå riktigt gjuten!!! finns den i sverige tro? står inte vilket märke detär..
                Det är en JRC - borde ju finnas. Du kan beställa från sidan jag angav utan några som helst problem. Då kan du passa på att köpa back-leads och annan skit du behöver.

Sidan finns i engelsk version (ändå 25% skrivet på nederländska ha ha).

Frakten går på 5,95 Euro hur mycket du än beställer.

Dessutom så kostar den en bråkdel mer än Prologicen och samtidigt så har du även en ryggsäck!

Carry-all i all ära men det är lättare att ta sin holdall i näven (eller på axeln) och bära resten av eländet på ryggen - då krävs ju bara en Arnold light!
                Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2007-09-18, 11:03.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                  Vad säger du om denna? (dessutom frakt på 50 pix).

Blir kanske mitt nästa inköp. Om du kör den i kombovariant så får du nog med både mäsk, beten + alla kringutrustning. Resten har du i din hold-all???
                  Såg mkt praktisk ut!

Nackdelen med monsterbagen är ju som sagt att den väger utav bara helvette när den är full. Den är för stor för bärarens bästa så att säga.

Kommentera

Carry-alls suger...

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                    Såg mkt praktisk ut!

Nackdelen med monsterbagen är ju som sagt att den väger utav bara helvette när den är full. Den är för stor för bärarens bästa så att säga.
                    Fattar inte meningen med carry-alls. De funkar ju om man parkerar bilen (vilken jag inte har) direkt vid swimmet... ha ha

Hur fan ska man bära en sån + en hold-all? Det är ju så jävligt otympligt.

Är det karpmete så får man ändå gå 2 gånger för att hämta sin "freezer and scent bag", bivvy etc... men då ska det ju gå att bära allt smidigt tycker jag.

Nu har jag även köpt en hopfällbar mäskhink... ännu en sak mindre att bära i näven.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
                      Fattar inte meningen med carry-alls. De funkar ju om man parkerar bilen (vilken jag inte har) direkt vid swimmet... ha ha

Hur fan ska man bära en sån + en hold-all? Det är ju så jävligt otympligt.

Är det karpmete så får man ändå gå 2 gånger för att hämta sin "freezer and scent bag", bivvy etc... men då ska det ju gå att bära allt smidigt tycker jag.

Nu har jag även köpt en hopfällbar mäskhink... ännu en sak mindre att bära i näven.
                      Jag håller med dig. Det enda en carryall i princip är bra för, är om du ska bära ner mkt till vattnet och vill slippa ha flera olika småväskor att bära. För carryallsens största fördel är ju först när den är nedburen att man har allt (det mesta) sorterat i en enda väska.

Dock tror jag inte jag skulle få ner allt i en monsterbag heller.

Framförallt får man ju inte ner bivvy osv. Jag skulle vilja ha en väska till min bivvy. Så att jag slipper bära dom för hand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 261 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-  
                      Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59