Tips på bra paraplymörtstuga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra paraplymörtstuga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips på bra paraplymörtstuga

    Drog sönder två paraplystugor i vredesmod idag när dom inte ville fälla ihop sig vanliga wiggler så inget konstigt men dom kärvade en del i fjol och nu med tjock is nådde man inte att fippla med spärren utan blev bara blöt/kall/förbannad
    är ju bara att trä röret över och vicka så fäller dom ihop sig i vanliga fall men idag hände inget alls för det är ju bara kanten på låset som ska släppas ner en bit
    är alla lika simpla ? Hade en förr som man trädde på röret och vred för fällning av den men det är längesen så tips på bättre tas gärna emot eller ska man helt enkelt gilla läget med dom billiga ?

  • #2
    Finns en finsk som heter ELLA L.

    Kommentera


    • #3
      Ja jag kikade faktiskt på en sån ,är väl mer snåltarmen som styr lite också för 700 är ju 3,5 billig mörtstuga och förra året fick jag en mördad av en nyfiken sparkåkare och det är värre än att ha sönder dom själv .
      har du provat dom ? Alternativet är ju att dra en radda hål när spärren inte släpper men det gör man inte när man harden vanliga 200 handvevaren med sig

      Kommentera


      • #4
        Jag har en Ella l och hade en av dom första dom sålde för länge sedan, har inte provat någon annan så jämföra kan jag inte, men den funkar trots att den blir misshandlad som regel.

        Kommentera


        • #5
          Orkar inte krångla när isen ligger -provar några fladen så får jag se om spärren på dom håller längre än wigglers Ella-stugan hade varit ett alternativ om man vore ensam på isen men lite mycket pengar om den får fötter
          sol till helgen så då ska ismetespöna luftas

          Kommentera


          • #6
            Konstaterar efter helgen att spärren på fladens mörtstuga är mindre bökig än wigglers sen får tiden utvisa hur hållbarheten är helt ok för priset iallafall

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
            113 svar
            18 185 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg -martin-  
            Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59
            31 svar
            6 624 visningar
            9 gillar
            Senaste inlägg -martin-  
            Startad av kenwald, 2023-07-03, 16:00
            10 svar
            687 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Backslag  
            Startad av abe, 2023-07-23, 13:04
            15 svar
            796 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Nila
            av Nila
             
            Startad av Krisochpanik, 2024-01-08, 12:47
            0 svar
            172 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg Krisochpanik  
            Arbetar...
            X