Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Flöten?
Collapse
X
-
Intressant läsning för någon som metat mycket i ungdomsåren, aldrig metar, men vill meta, i nutid.
Sir Fish-a-lot i vanlig ordning vill jag tacka för intressanta inlägg samt delad kunskap!
- Gillar 2
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
Kommentera
-
Ursprungligen postat av efc__ Visa inlägg
God morgon, jag har nog gjort något fel, men var hittar jag fotot? // N
Idag spårlöst försvunnet.
Men nu ska det vara under upplägget igen efter ny uppladdning.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
Märkligt. Syntes på min IPhone när jag la ut det och det syntes igår.
Idag spårlöst försvunnet.
Men nu ska det vara under upplägget igen efter ny uppladdning.
Kommentera
-
Mina favoritflöten för bete med agn i storlek upp till stor daggmask gör jag själv av en fjäderpenna från gås eller svan. Man skär bort fanet, kapar till lagom längd, fäster linan med ventigummi eller en liten o-ring. Vill man, kan man måla den luftfyllda spetsen i synlig färg. Bäst är om man har några olika flöten i olika storlek att välja mellan beroende på agnsts storlek och behovet av sänke. Passar bäst med toppknuten lina.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Backslag Visa inläggMina favoritflöten för bete med agn i storlek upp till stor daggmask gör jag själv av en fjäderpenna från gås eller svan. Man skär bort fanet, kapar till lagom längd, fäster linan med ventigummi eller en liten o-ring. Vill man, kan man måla den luftfyllda spetsen i synlig färg. Bäst är om man har några olika flöten i olika storlek att välja mellan beroende på agnsts storlek och behovet av sänke. Passar bäst med toppknuten lina.
Kommentera
-
Backslag,
Inget fel på den typen av flöten och de motsvarar (något sånär) straight wagglers (som nämnts tidigare i tråden). Tillverka egna prylar har sin charm.
Det finns många sätt att fiske med flöte och toppknutet är ju ett av dem. Det har sin charm men även sina begränsningar och därför uppfanns ju rullspömetet en gång i tiden.
Det finns en separat tråd om tillverkning av flöten - vilket blivit en separat hobby för vissa av oss.
sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggBackslag,
Inget fel på den typen av flöten och de motsvarar (något sånär) straight wagglers (som nämnts tidigare i tråden). Tillverka egna prylar har sin charm.
Det finns många sätt att fiske med flöte och toppknutet är ju ett av dem. Det har sin charm men även sina begränsningar och därför uppfanns ju rullspömetet en gång i tiden.
Det finns en separat tråd om tillverkning av flöten - vilket blivit en separat hobby för vissa av oss.
Det hindrar inte att jag ofta använder olika former av spön och rullar vid mete. Behov och humör får avgöra.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Gjorde en frankenstein lösning av två gamla flöten och en krok3 Foton
-
Kanal: Mete - Utrustning
2024-09-10, 15:39 -
-
Svar till Fiske med centrepinMartin, flötet du hänvisar till är ett stickflöte för lättare ström. Kan ha för lite bärighet om strömmen...1 Foto
-
2024-09-07, 09:43 -
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Blev en sväng igen nu på morgonen, PB på öring som efter en snabb fotografering fick gå tillbaka. Och...2 Foton
-
2024-09-05, 13:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
|
113 svar
18 228 visningar
0 gillar