Kastmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kastmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg

Tack! Kul att någon blir inspirerad!
    Jag såg ett skrivfel och det är att tafsen ska vara ca 4 dm lång och inte 4 cm.

Skitfiske!
    Ja! man blir ju sjukt inspirerad!!!
    ska se till att knåpa ihop något inom kort! förhoppningsvis har jag fått till något innan nästa fisketur (som nog tyvärr inte blir förrän den 14e).

inge fler härliga inspirerande tips eller bilder på lager att bjuda på såhär i höstrusket?

mvh/peter
    https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Bottenmete nämnde någon. Kan göras med vilket spö som helst, men jag vill ha minst 9 fot. Helst 10+ med quivertip.

Knyt ett lekande 25 cm upp på linan (tunn flät). Sätt en tyngd eller feederkorg i botten. Knyt en rätt tunn nylonlina på dryga metern från lekandet, med en krok längst ut. Kasta ut, spänn upp så toppen är böjd och sätt i en klyka. Sitt gött o fika tills firren kommer.

Jag gillar cirkelkrok. Missar man hugget krokar den ändå. Lätt att kroka av ock. En 6a funkar fint, o sorterar bort minimörten.

Kokt räka är ett favvobete. Med skal o allt. Även mask. För abborre behövs inte mäsk, o de tar på båda. Så gör även mört, brax och lite annat.

Drick kaffe och njut av fisket

Kommentera

Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg

Ja! man blir ju sjukt inspirerad!!!
        ska se till att knåpa ihop något inom kort! förhoppningsvis har jag fått till något innan nästa fisketur (som nog tyvärr inte blir förrän den 14e).

inge fler härliga inspirerande tips eller bilder på lager att bjuda på såhär i höstrusket?

mvh/peter
        Kul! Glöm inte att rapportera om hur det har gått. Sedan när du gör flöten så glöm inte att nypa ihop lekandet som sitter längst ner på flötespinnen så att stoppknuten stannar där och inte glider igenom lekandets nedersta ögla.
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
        113 svar
        18 228 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg -martin-