CalleX: de kommer nog att komma lite mer. Var reklam i någon av fiskeblaskorna nyss.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken Baitrunnerrulle ska jag välja?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggDet blev 2 stycken Shimano Baitrunner Aero RE 8000 och en Okuma Spectrum Baitfeeder ifrån Nyasporting
Och nu behöver du inte bli förbannad och kläcka ur dig en massa skit(inget personligt) utan svara gärna med några enkla anledningar så blir jag glad som tuppen.
Grindpalm: Var hittar jag rullarna?Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ett tag var 4 spön standard bland infödingarna i Mörtsjön. Vet inte riktigt hur det är nu. Såg krångligt ut. 1 eller 2 spön kan ofta vara en fördel över flera eftersom det är (psykiskt) lättare att flytta, färre linor i vattnet, mm. Jag brukar ha två spön som jag tror på och ett tredje som jag testar saker på (metodfeeder, popup, annat trams). Brukar få ca 80% av alla sutare och braxnar och sarvar och rudor och andra tramsfiskar på det spöt och exakt 0% av karparna."A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709
Kommentera
-
Ursprungligen postat av limnos Visa inläggEtt tag var 4 spön standard bland infödingarna i Mörtsjön. Vet inte riktigt hur det är nu. Såg krångligt ut. 1 eller 2 spön kan ofta vara en fördel över flera eftersom det är (psykiskt) lättare att flytta, färre linor i vattnet, mm. Jag brukar ha två spön som jag tror på och ett tredje som jag testar saker på (metodfeeder, popup, annat trams). Brukar få ca 80% av alla sutare och braxnar och sarvar och rudor och andra tramsfiskar på det spöt och exakt 0% av karparna.
Jag brukar köra två spön och ha det tredje tacklat för stalking. På det sättet tror jag man har goda chanser på att fånga fisk många gånger.
Som jag säkert skrivit hundratals gånger tror jag ett aktivt stalkingspö klår bolt mer än 50% av gångerna. Det handlar bara om att orka dra ur tummen och satsa. Får se i sommar, då ska jag ta en på flötmete i mörtis. Hellst i norra viken.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av limnos Visa inläggJag brukar ha två spön som jag tror på och ett tredje som jag testar saker på (metodfeeder, popup, annat trams). Brukar få ca 80% av alla sutare och braxnar och sarvar och rudor och andra tramsfiskar på det spöt och exakt 0% av karparna.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kiwi Visa inläggFan vilket mode det är med tre spön Varför måste du ha tre stycken?
Och nu behöver du inte bli förbannad och kläcka ur dig en massa skit(inget personligt) utan svara gärna med några enkla anledningar så blir jag glad som tuppen.
Grindpalm: Var hittar jag rullarna?
Kiwi: jag funderade länge över denna fråga, men bestämde mig för 3 spön, dels för att jag kommer att göra en rejäl satsning i Delsjön i år. Som du kanske vet är två väldigt stora sjöar (ialf stora Delsjön). Samt att det ofta räknas som ett ganska trögt vatten, så jag bestämde mig för 3 spön.
Samt vad det gäller Härlanda så hade jag tänkt att fiska ett spö på närdsitans inne i vegetationen varje gång efter sutare.
Även det praktiska om något skulle gå sönder så att man slipper lämnas med ett spö.
Kiwi jag blir inte förbannadPå jakt efter 15+
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Rassie Visa inläggKiwi: jag funderade länge över denna fråga, men bestämde mig för 3 spön, dels för att jag kommer att göra en rejäl satsning i Delsjön i år. Som du kanske vet är två väldigt stora sjöar (ialf stora Delsjön). Samt att det ofta räknas som ett ganska trögt vatten, så jag bestämde mig för 3 spön.
Samt vad det gäller Härlanda så hade jag tänkt att fiska ett spö på närdsitans inne i vegetationen varje gång efter sutare.
Även det praktiska om något skulle gå sönder så att man slipper lämnas med ett spö.
Kiwi jag blir inte förbannad
Du har ju dina anledningar. Många ser dem som ett måste liksom.Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kiwi Visa inläggGrindpalm: Var hittar jag rullarna?
Alla som saluför Shimano kan ta hem dem!Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
-
Grindpalm,kännde på rullen idag!
tyckte bromsen och B-runnern var riktigt puckat gjort de går fetbort tyvärr.
sen så hade jag tänkt mig att köra gädda,gös,ål,sutare och karp med rullarna och de känns som de är en gedigen (stavas?)karprulle.
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inläggGrindpalm,kännde på rullen idag!
tyckte bromsen och B-runnern var riktigt puckat.../ ...och de känns som de är en gedigen (stavas?)karprulle.
Tror det finns en Biomaster XSA som har stor bromsratt (kan ha fel) men de finns inte till superpris...Gädda, karp och sutare... all the way!
Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!
Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Gjorde en frankenstein lösning av två gamla flöten och en krok3 Foton
-
Kanal: Mete - Utrustning
2024-09-10, 15:39 -
-
Svar till Fiske med centrepinMartin, flötet du hänvisar till är ett stickflöte för lättare ström. Kan ha för lite bärighet om strömmen...1 Foto
-
2024-09-07, 09:43 -
-
Svar till Fiske med centrepinav -martin-Blev en sväng igen nu på morgonen, PB på öring som efter en snabb fotografering fick gå tillbaka. Och...2 Foton
-
2024-09-05, 13:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
|
113 svar
18 231 visningar
0 gillar