Centuryspön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Centuryspön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Centuryspön

Jag klurar på att köpa nya karpspön och då hade jag tänkt att köpa Centuryspön. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att få känna på dessa dyrgripar någon gång. Kollar man Centurys hemsida http://www.century.gb.com/ så finns det ju en hel drös med olika sorters spön anpassade för olika förhållanden så man blir ju inte lite förvirrad.
    Centurys Armalite verkar vara det spö som flest svenskar köpt verkar det som. Själv tycker jag att FBS ser trevliga ut på bild.
    Skulle någon som har Centuryspön vilja berätta lite om hur trevliga dom är? Kanske lite fördelar och ev nackdelar om det finns såna dvs.

Dragan här på sidan har Centuryspön och verkar kunna en hel del om dem, snacka med honom.

Kul läsning föresten "Vi bygger ett karpvatten". Tackar för det.
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Jag tror inte du blir missnöjd med någon av sorterna - om du nu inte köper några av de extrema långkastarspöna som FMJ (som väger ett ton och inte går att böja alls). FBS, NG, NCS, eller Armalite (som är mjukt och trevligt - men bara kastar upp till dryga 100 meter .
      "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi
        Dragan här på sidan har Centuryspön och verkar kunna en hel del om dem, snacka med honom.

Kul läsning föresten "Vi bygger ett karpvatten". Tackar för det.
        Jag får kolla med denna Dragan vad han har för erfarenheter. Tackar för det tipset.
        Roligt att du gillar Dokusåpan Vi gör ett karpvatten. Jag har just lagt upp ett par nya delar, del 13 o 14 som berättar lite om Karsgölsräjset.
        Dokusåpan ligger numera på www.pallesfiske.sk-al.se
        Det finns också bilder och fakta om kändisfiskarna från sjön under "Fångster"
        I år har karparna fått ordentlig fart på tillväxten. En känd karp som heter Cosmos har ökat 1,3kg på 4 månader bla.
        Ska bli kul om ett par tre år när de första tiokiloslunsarna kommer.

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos
          Jag tror inte du blir missnöjd med någon av sorterna - om du nu inte köper några av de extrema långkastarspöna som FMJ (som väger ett ton och inte går att böja alls). FBS, NG, NCS, eller Armalite (som är mjukt och trevligt - men bara kastar upp till dryga 100 meter .
          Okej! De spön jag är mest sugen på just nu är FBS. Hoppas bara att alla klingorna är toppklass. Funderar på om det finns någon snikvariant men det är väl inte troligt eller?
          Jag gillar inte ändbutten på Armalite som är en metallkula utan vill ha en snygg, vanlig butt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pallebrax
            Okej! De spön jag är mest sugen på just nu är FBS. Hoppas bara att alla klingorna är toppklass. Funderar på om det finns någon snikvariant men det är väl inte troligt eller?
            Jag gillar inte ändbutten på Armalite som är en metallkula utan vill ha en snygg, vanlig butt.
            Limnos har fått utstå mycket spe för ändbuttarna på sina spön. Så det var roligt att du hade det som ett argument

Kommentera

Gå in på www. carpforum.co.uk och kolla där, finns hur mkt info som helst om centuryspön där. Har också tänkt köpa en uppsättning sådana, blir nog FS för mig, men ska kolla på Greys Platinum också innan jag bestämmer mig. Har testkastat FS i 3,5 lbs och det fanns hur mkt kräm som helst i den klingan, samtidigt som den verkar vettig att köra fisk på. Spöna går att beställa utan den butten, men inte till rabatterat pris.
              Senast ändrad av Svalsjo666; 2006-11-03, 21:55.

Kommentera

Dra iväg ett PM med telenummer så ska jag hjälpa till.

Kommentera

Jag gillar den lilla kulan - om inte annat kan man använda den för att peta Jörgen i ögat när han försöker dölja sin avundssjuka med spe och tråkningar.
                  "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ursprungligen postat av limnos
                    Jag gillar den lilla kulan - om inte annat kan man använda den för att peta Jörgen i ögat när han försöker dölja sin avundssjuka med spe och tråkningar.
                    Finns det en baktanke med att det kallas butt?
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 255 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-