Sutar/Karputrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutar/Karputrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

så stolen e inget o satsa på?

Kommentera

Stolen är nog grym. Men då måste du sitta där hela tiden. Annars blir den nog ostabil.

Nån som har koll hur spö-fästena är på stolen? Kan man skruva på larm där fram och andra fästen där bak?
      /Lazinko

Kommentera

mm kanske lite jobbigt och sitta på stolen hela tiden.

Kommentera

Jag skulle nog satsta på att lägga den största delen av pengarna på larm, spön och rullar, en stol för 1700 känns lite overkill i början.

Själv har jag Micron M larm och är mer än nöjd med dom, så om du kan få tag i sånna så köp dom!!

Kommentera

kolla www.tackleshop.co.uk eller www.leslies-fishing.co.uk.

Går nog spara en del genom att köpa där. (De har Fox Micron M med!).

Även om Fox Micron M är billigaste i serien är de bra och prisvärda. Vore dumt att köpa andra förstalarm när du inte har så mycket pengar att slösa med.

Ha de gött.
            /Lazinko

Kommentera

ja, kanske som luddan sa lite overkill kanske, någon som har bra baitrunners som kan rekommendera?

Kommentera

Jag skulle skippa pod. Jag fiskar mycket karp och använder poden kanske en gång per år (vissa år). Det går nästan alltid att få ned banksticks. Många använder pod för att de tycker det ser snyggt ut. Om du känner att du måste ha en pod så skulle jag rekommendera en liten smidig som går att ha med i packningen (annars är risken stor att du inte har med poden den gången per år som du känner dig tvingad att fiska på en häll).

Oavsett vilka karpspön du väljer så kommer det inte bli kul att fiska sutare - det går att plana in 3+sutare även med veka karpspön. En engelsk modenyck har gjort att många väljer onödigt grova karpspön, om du inte ska kasta till horisonten går det utmärkt med 2.5lb spön (och då kan iaf de största sutarna kröka spöt lite). Håller nog med om att 2 bättre spön är bättre än 3 usla. Det är dessutom mycket smidigare att fiska (och drilla) om man har få spön.
                Senast ändrad av limnos; 2006-08-07, 09:43.
                "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Så om ja fattat det rätt så ska ja ha 2spön för karp och använda andra till sutare?

Kommentera

Om jag ska vara riktigt ärlig så rekommenderar jag faktiskt ett flötmetespö till sutarfisket - om du inte har ett redan. Sutare är roligare att flötmeta, och nästan alltid mycket effektivare.
                    "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

Ja kör bara flötmete till sutare, och ja tror inte att det kommer bli så mycket bottenmete efter dom.Så kanske köper ett matchspö ist+2 karpspön.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                      113 svar
                      18 231 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg -martin-  
                      Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59