Surf/strand fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surf/strand fiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Junk0ne Visa inlägg
    Coolt, det är ju typ såna stränder jag kommer att fiska på, men vet inte om det finns dessa corvina negra dit jag skall, men corvina rubia fick jag några små nära land sist jag va där och dom kan oxå bli ganska stora. Hittade ett lämpligt surfspö på 15,9 fot på sidan Bergman tipsade om så nu ska jag nog kunna komma dit dom stora simmar. Finns det corvina rubia i Uruguay? [ATTACH=CONFIG]97652[/ATTACH] Mvh
    Vilket spö blev det? Nyfiken i en strut här
    C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av peskadour Visa inlägg
      Ja, corvina blanca finns i mängder, det är det mest populära strand fisket i uruguay, när de är små kallas de ´roncadera’ (snorkanden) för ljudet som de gör när man tar dem ut ur vattnet, var kommer du att vara? säkert att de svarta finns också, kanske lite längre ut, det brukar finnas hajar, rockor, mero och massa andra roliga fiskar oxå!
      Ska vara i San Bernardo mesta av tiden, det är bara sandstrand där och några pirar, men pirarna va inget för mig pga trängsel typ så det blir från stranden jag fiskar. Vet du hur det är med tidvattnet å fisket där? Kommer fisken in med tidvattnet lr spelar det någon roll? Sist jag va där va det en som snackade om när man skulle fiska men jag kan inte så mycke spanska så jag fattade inte vad han menade.

Kommentera

Hej!
        Platsen ser bra ut för att fiska efter lenguado och corvina, cirka 5 mil söderut finns "mar chiquita" en välkänd plats för lenguado fiske. De bästa platserna för detta fiske är i flod och lagun mynningar, tidvatten har jag inte mycket koll på, men bästa fisket för mej har alltid varit vid solens upp och nedgång. Dessa fiskar brukar komma nära kusten i stora stim under sommaren och det är det bästa fisket sker, så kolla läget med de lokala så vet du när de nappar. Bifogar en video från mar chiquita

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
          Vilket spö blev det? Nyfiken i en strut här
          Jag har inte riktigt bestämt mig än, velar mellan två spön, men det ligger ett Vercelli Enygma Lugga i varukorgen, snyggt som fan med bra komponenter och klassningen va rätt för mig. Håller med, mycket bra å hjälpsamma att ha å göra med, men väntar på å se vad där händer på black friday om det går att göra nåt klipp där då. Tackar för tipset om den butiken/ sketfiske
          Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2017-11-21, 21:50.

Kommentera

Ursprungligen postat av peskadour Visa inlägg
            Hej!
            Platsen ser bra ut för att fiska efter lenguado och corvina, cirka 5 mil söderut finns "mar chiquita" en välkänd plats för lenguado fiske. De bästa platserna för detta fiske är i flod och lagun mynningar, tidvatten har jag inte mycket koll på, men bästa fisket för mej har alltid varit vid solens upp och nedgång. Dessa fiskar brukar komma nära kusten i stora stim under sommaren och det är det bästa fisket sker, så kolla läget med de lokala så vet du när de nappar. Bifogar en video från mar chiquita
            https://www.youtube.com/watch?v=T08tpWWc_ck
            Det där verkar kul, dit måste jag åka å testa, tack för tipset! Det va ju bra att det bästa fisket är vid solnedgång å uppgång för dagtid är det omöjligt att fiska pga alla solare å badare. Sist jag va där fiskade folk med sardin och ganska små krokar, men jag tänker testa med en halv liten Corvina med större krok å se vad som händer för något stort äter ju säkert Corvina oxå
            Senast ändrad av RUSTY HOOK; 2017-11-21, 22:10.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
            12 svar
            601 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
            9 svar
            464 visningar