Skrev om detta i en tråd som jag inte hittar! För något år sedan trimmade jag min ambassadeur 6500 chrome rocket. Rullen blev mycket orolig och jag fick linresning och backslag i nästan varje kast om jag inte hade alla centrifugalvikter aktiva! Dessutom fick jag ta i lika mycket när jag kastade som innan! Någon här på forumet gav mig rådet att byta lina och det gjorde jag. Jag besökte sportfiskeboden där jag bytte lina (till en dyr fin flätlina) minns ej om det var spiderwire eller Power-pro? och tillsammans med killen som jobbade där skruvade vi bort lagren och smorde upp och kollade. (en mycket trevlig kille skall tilläggas!) Vi gick ut på bryggan och provkastade rullen och han sa att den var precis som den skulle! Jag noterade tendens till linresning även nu, men tänkte att killen kan ju detta!
Vi kastade ändå med ett lättkastad jerk-bait.
Har sedan fiskat några pass med rullen, men rullen ställer till lika mycket problem som innan! Fiskar nu bara med min Amba RevoToro Nacl, och den funkar kanon
För att göra en historia kort! Min trimmade rulle kastar betydligt sämre med trim än utan! Har någon varit med om liknande och har tips på vad jag kan göra är jag idel öra!
Vi kastade ändå med ett lättkastad jerk-bait.
Har sedan fiskat några pass med rullen, men rullen ställer till lika mycket problem som innan! Fiskar nu bara med min Amba RevoToro Nacl, och den funkar kanon
För att göra en historia kort! Min trimmade rulle kastar betydligt sämre med trim än utan! Har någon varit med om liknande och har tips på vad jag kan göra är jag idel öra!
Kommentera