Nappalarm funderingar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nappalarm funderingar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nappalarm funderingar.

Tja

Jag bottenmetar nu förtiden varje sommar och i år har jag införskaffat 2st baitrunner rullar och stadiga spön som skall klara även ev karp som skulle vilja kliva på.

Men har kollat lite på nappalarm och priserna är verkligen olika. Jag tänker inte köpa för 3-4000:-.
    Jo vist dom är helt klart bäst men även dom dyrare såklart sedan har jag sett massa för 80:- st men känns som Kina skit.

Vad ska jag kolla efter? Behöver 2st ej fler.
    Och ju billigare ju bättre som alltid.

Kan tillägga att jag kollat lite på spro alarm för 299:- st
    Då jag köpte en rulle av detta märke. Absolut inte bäst men funkar fint tycker jag för pengarna.

Någon som har lite input till en som inte vet något om detta.

Om jag vill komma billigt undan skulle jag kasta ett öga på AliExpress och läsa recensioner där för att komma fram till något bra alternativ. En kompis skaffade napplarm därifrån förra året och de fungerar vad jag vet fortfarande. Att köpa i Sverige och gå på det billigaste man kan hitta känns som att köpa sämre saker än vad man får från Kina för samma peng.

Själv köpte jag och ett par kompisar 3 larm + 1 mottagare av märket TF Gear för strax under tusenlappen från Ebay och de har fungerat för oss i många säsonger, då använder vi dem i regn och även under ismetet. Jag tror inte det går att finna dessa larm längre men du kan ju alltid leta. De kom i en fin låda som skyddar dem bra under transport.

Skulle jag köpa nya larm idag hade jag helt klart köpt från Kina och undvikit de "fina" märkeslarmen för tusenlappen styck. Jag skulle dock aldrig köpa ett larm för 150 kr styck i Sverige för det är nästan garanterat något som går sönder vid nästa regnoväder.

Kommentera

Denna modell är riktigt bra och inställning av känslighet är en mycket bra funktion.

Jag har ett set med receiver. De tål hur mycket regn som helst.
      Kanske lite många funktioner men det går att lära sig.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Om jag vill komma billigt undan skulle jag kasta ett öga på AliExpress och läsa recensioner där för att komma fram till något bra alternativ. En kompis skaffade napplarm därifrån förra året och de fungerar vad jag vet fortfarande. Att köpa i Sverige och gå på det billigaste man kan hitta känns som att köpa sämre saker än vad man får från Kina för samma peng.

Själv köpte jag och ett par kompisar 3 larm + 1 mottagare av märket TF Gear för strax under tusenlappen från Ebay och de har fungerat för oss i många säsonger, då använder vi dem i regn och även under ismetet. Jag tror inte det går att finna dessa larm längre men du kan ju alltid leta. De kom i en fin låda som skyddar dem bra under transport.

Skulle jag köpa nya larm idag hade jag helt klart köpt från Kina och undvikit de "fina" märkeslarmen för tusenlappen styck. Jag skulle dock aldrig köpa ett larm för 150 kr styck i Sverige för det är nästan garanterat något som går sönder vid nästa regnoväder.
        Det finns säkert prylar på Ali som funkar bra annars kan jag bara hålla med tintin_jkpg om TF Gear. Har haft samma set som honom i 5-6 år nu och dom har alltid funkat klockrent i ur och skur, oavsett årstid. Har vid flera tillfällen glömt larmet ute i flera dagar men dom bara går och går.
        Hittar inte just den modellen längre men det verkar finnas en efterföljare (?) på Ebay, http://www.ebay.com/itm/TF-Gear-NEW-...wAAOSwa39UuTDI
        Senast ändrad av Fonzie; 2016-05-16, 16:52. Anledning: skriver som en kratta...

Kommentera

Jag är lite fjantig med att beställa på nätet. Gillar att köpa över disk.
          Idag köpte jag ett spro wp2 Alarm. Ska vara 100% vatten säker. Och hålla hög kvalitet enligt säljaren. Kostade 299:- plus att jag köpte en dart pinne som jag verkligen inte tycker va värd några 87:-
          Skall prova detta alarm och se om det känns ok. Annars fans det ju mycket mer prisvärda om dom funkar på Ali.

Om jag hinner ikväll skall jag ut ett pass ikväll men blir ju bara ett kortpass så man kanske kan få någon sutare eller så.

Kommentera

lånar tråden. Kan detta funka? http://www.olssonsfiske.se/mete/karp...t-single-alarm

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
            12 svar
            616 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
            9 svar
            469 visningar