Spö till gäddmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spö till gäddmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spö till gäddmete

Är Shimano Catana 12’ 2¾lbs ett bra spö för gäddmete? Har detta och ett R.T. Specimen Pike 12’ 3lbs som jag väljer mellan.

Ursprungligen postat av Butch
    Är Shimano Catana 12’ 2¾lbs ett bra spö för gäddmete? Har detta och ett R.T. Specimen Pike 12’ 3lbs som jag väljer mellan.
    Satsa på RT c-14 3lbs !

Fick höra att en kille "skrotat" sina FOX Pikemaster när han fick tag på dessa spön. Kompisar har ´feederspön och e skitnöjda.

DD (prologic) lanserade nu i dagarna ett "Specielistspö" som jag tror e byggt på samma klinga (fick typ det bekräftat i ett mail)med samma handtag och rullfäste, enbart med andra ringar och det kostar över 1800kr. Så det verkar vara bra grejor...
    sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
      Satsa på RT c-14 3lbs !

Fick höra att en kille "skrotat" sina FOX Pikemaster när han fick tag på dessa spön. Kompisar har ´feederspön och e skitnöjda.

DD (prologic) lanserade nu i dagarna ett "Specielistspö" som jag tror e byggt på samma klinga (fick typ det bekräftat i ett mail)med samma handtag och rullfäste, enbart med andra ringar och det kostar över 1800kr. Så det verkar vara bra grejor...
      Jag har också funderat på att gå över till heavy feederspö till gäddmetet... Finns det några spön som är lämpliga till gäddmete som man samtidigt kan ha multirulle på? Jag har ett billigt skräpspö nu där den första öglan är så pass liten att det inte gör något men tittar man på schyssta karpspön så verkar den första öglan alltid ha monsterdimensioner...

Kommentera

Ursprungligen postat av CalleX
        Jag har också funderat på att gå över till heavy feederspö till gäddmetet... Finns det några spön som är lämpliga till gäddmete som man samtidigt kan ha multirulle på? Jag har ett billigt skräpspö nu där den första öglan är så pass liten att det inte gör något men tittar man på schyssta karpspön så verkar den första öglan alltid ha monsterdimensioner...
        Menar absolute inte att man skall köra feederspö till Gäddmete.

Jag rekommenderade RT C14 CARP 3lbs spön Motiverade den serien lite bara m.h.a. feederspöna

Skall själv införskaffa just RT C14 spön, har dock inte bestämmt riktigt vilken TC.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Menar absolute inte att man skall köra feederspö till Gäddmete.

Jag rekommenderade RT C14 CARP 3lbs spön Motiverade den serien lite bara m.h.a. feederspöna

Skall själv införskaffa just RT C14 spön, har dock inte bestämmt riktigt vilken TC.

Anledningen är att jag såg ett par killar som metade för ett par dagar sedan och en av dem körde med ett heavy feeder och det såg riktigt skönt ut...dock är mina erfarenheter av feederspö obefintliga! Få väl köra på karpspö då....

Kommentera

Blev ett R.T. Specimen Pike 12’ 3lbs för 699:-

Kommentera

Är också ute efter ett gäddmetespö..
              Nån som har provat/sett på Fox Piker Deadbait 12' 2,75 lbs, alt. 3,25 lbs? 899 kr på fiskekompaniet.

Nya ProLogic Savagear Predator Bait Fish verkar hett också, dock kostar det det dubbla!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
              113 svar
              18 228 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg -martin-  
              Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59