Tjena Fiskesnack!
Har försökt söka i forumet men hittar ingenting jag riktigt tycker stämmer in på mig och min tråd.
Jag är ingen proffsfiskare och har inga ambitioner att bli det heller, en glad amatör rättare sagt!
Jag personligen tror att fisket skulle uppskattas mer och bli roligare om jag införskaffar lite bättre utrustning än OKQ8 metspö som är 4m långt och så pass mjukt att det blir ett U vid minsta napp..
Vi har en sommarstuga vid en insjö, har tillgång till båt.
Finns mört, abborre och gädda.
Proceduren brukar förkortat se ut såhär: Gräva efter mask, ut med båten och flötmeta med mask.
Dra upp en mört, skära i bitar och börja använda det i substitut till mask (upplever att vi får större abborrar på detta vis).
Hoppas ni har tid att hjälpa mig med era tips och åsikter
Trevlig helg på er där ute.
Har försökt söka i forumet men hittar ingenting jag riktigt tycker stämmer in på mig och min tråd.
Jag är ingen proffsfiskare och har inga ambitioner att bli det heller, en glad amatör rättare sagt!
Jag personligen tror att fisket skulle uppskattas mer och bli roligare om jag införskaffar lite bättre utrustning än OKQ8 metspö som är 4m långt och så pass mjukt att det blir ett U vid minsta napp..
Vi har en sommarstuga vid en insjö, har tillgång till båt.
Finns mört, abborre och gädda.
Proceduren brukar förkortat se ut såhär: Gräva efter mask, ut med båten och flötmeta med mask.
Dra upp en mört, skära i bitar och börja använda det i substitut till mask (upplever att vi får större abborrar på detta vis).
- Vilket metspö skulle ni rekommendera till en nybörjare? Uppskattar om det tar liten plats vid transporter.
- Vilken lina är att föredra? Överdimensionerar gärna
- Fungerar det att flötmeta med tafs? Hänt allt för många gånger att abborre / gädda bitit av linan..
Samt att det skulle vara skönt att kunna byta krok smidigt. - Vilket flöte är att föredra?
- Vad för krokar bör man införskaffa?
Hoppas ni har tid att hjälpa mig med era tips och åsikter
Trevlig helg på er där ute.
Kommentera