Avkrokningsmatta för både avkrokning och vägning. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avkrokningsmatta för både avkrokning och vägning.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Det GÅR inte att tappa en gädda i hålet om du har ett gällgrepp, hur skulle det gå till ?!

Kan tilllägga att x2 påsen kostade respektabla 199kr
    Man kan ha roligt utan alkohol, men varför chansa

x2 påsen för 199 låter billigt. Tror ändå jag kör på JRC:n! 300 spänn mer, förhoppningsvis är den bättre på något vis

Kanske är skonsammare matrial för fisken, och vad gör man inte för den!!!
    *blinkar lite till flode*

Hehe, tack för tipsen flode.

Kommentera

Man är mer rädd om större fisk... Agnfisk finns det gott om... men inte stora gäddor... Skriv om detta i en annan tråd tack.

Kommentera

Ursprungligen postat av Golden
        Man kan ha roligt utan alkohol, men varför chansa

x2 påsen för 199 låter billigt. Tror ändå jag kör på JRC:n! 300 spänn mer, förhoppningsvis är den bättre på något vis

Kanske är skonsammare matrial för fisken, och vad gör man inte för den!!!
        *blinkar lite till flode*

Hehe, tack för tipsen flode.
        Ja tänk om månen trillar ner....

Ja, det är givetivs klumpigare iaf Men det är ju en fördel att kunna använda den äret om. Skall införskaffa en matta till vår och sommarfisket eller konvertera min vägpåse med lite skumplast.

Kan lova dig att materialet i den är toppenB, men slipper betala 200kr för att det står FOX eller ngt annat på också. De på Fiskekompaniet sa att det var precis samma som FOX:en

Scanner; Om fisken får stanna 1sek längre ovan ytan kan väl knappast vara av stor betydelse ?
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Ja tänk om månen trillar ner....

Ja, det är givetivs klumpigare iaf Men det är ju en fördel att kunna använda den äret om. Skall införskaffa en matta till vår och sommarfisket eller konvertera min vägpåse med lite skumplast.

Kan lova dig att materialet i den är toppenB, men slipper betala 200kr för att det står FOX eller ngt annat på också. De på Fiskekompaniet sa att det var precis samma som FOX:en

Scanner; Om fisken får stanna 1sek längre ovan ytan kan väl knappast vara av stor betydelse ?
          Går inte din x2 påse att använda året om? Varför skriver du så? Vill du att den ska vara mjukare, eller är det något annat som inte fungerar som du vill? Bara nyfiken.

Kommentera

Går inte din x2 påse att använda året om? Varför skriver du så? Vill du att den ska vara mjukare, eller är det något annat som inte fungerar som du vill? Bara nyfiken.
            Visst går den, men det känns rätt ovärt att använda en så stor vågpåse anpassad för gädda när man väger t.ex. färna m.m.

Om man t.ex. skall använda den som matta skulle kanske ett liggunderlag imellan göra det ännu bekvämare mot fisken. Har dock inte testat hur det fungerar att använda som ev. avkrokningsmatta i vare sig orgskick eller med ett liggunderöag imellan

Tror det fungerar alldeles utmärkt att använda den som "matta" iom att gummi faktikst är hyffsat tjockt samt att underlagen brukar vara bra där jag fiskar. När våren kommer får vi se. Tror liggunderlag e lite overkill
            sigpic

Kommentera

Själv använder jag karpsängen för att lyxa till det för fisken...(självklart med en avkrokningsmatta ovanpå)...Då vill ju fisken nappa på mina beten hela tiden sedan...Who knows?

Blir dyrt om man ska ha flera avkrokningsmattor... Bra om det är en som fungerar till allt.

Kommentera

Själv använder jag karpsängen för att lyxa till det för fisken...(självklart med en avkrokningsmatta ovanpå)...Då vill ju fisken nappa på mina beten hela tiden sedan...Who knows?

Blir dyrt om man ska ha flera avkrokningsmattor... Bra om det är en som fungerar till allt.
                Men du kan ju inte kommandes släpandes på en stor karpmatta och använda den som vågpåse till mörtfisket? Som allt annat Universalsakerna är oftast inget att ha

Att lägga fisken i sängen tycker den säkert e kul tills den trillar av
                sigpic

Kommentera

MEN FY! Risken finns att fisken hoppar av sängen och landar på marken. Ett halvmetersfall är farligt för en fisk

Kommentera

Haha, va bara lite ironisk ju! Äger inte ens en karpsäng...
                    Det fungerar nog utmärkt att använda en stor avkrokningsmatta till mindre fisk... För mig är det inga problem iof, får ju bara stor fisk
                    När man fiskar mindre fiskar tänkte jag använda en köksvåg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 228 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-  
                    Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59