Bottenmete, nybörjare, hur? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmete, nybörjare, hur?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Åman Visa inlägg
    Kalle när vi pratar om bottenmete så pratar vi nog om olika slags bottenmete. Jag tänker mest på tävlingsmete i sötvatten eller bottenmete efter typ sutare eller kanske karpfiske/öringfiske och du tänker nog på havsfiske eller på att dra en abborre eller gädda skulle jag tro.
    Men om man läser trådskaparens inlägg, "nybörjare", "sätta igång med fisket", så tror jag inte att han är ute efter att börja tävlingsmeta...

Och bäckmete efter öring är inte det mest "tekniskt" avancerade fiske jag kan tänka mig. Inte ett rent bottenmete iofs.

Och att dra en abborre eller gädda kanske är precis det som trådskaparen vill.

Jag vet att mete kan vara en av de mest tekniskt avancerade fiskedisciplinerna, men det BEHÖVER inte vara det. Hade det varit det så hade nog människan aldrig börjat fiska någon gång i forntiden. För vem hade feederspön med quiver tip på stenåldern?

Just my two cents...
    A thing is right when it tends to preserve the integrity, stability, and beauty of the biotic community. It is wrong when it tends otherwise. - Aldo Leopold

Kommentera

Tycker själv att bottenmete är det simplaste. Ett sänke o en krok,sen är det bara att fiska. Kör själv oftast bottenmete när jag fiskar.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Olle,
        "Men om man läser trådskaparens inlägg, "nybörjare", "sätta igång med fisket", så tror jag inte att han är ute efter att börja tävlingsmeta... "

Nä men bottenmeta effektivt tänkte jag att han kanske skulle vilja göra ändå.

"Och bäckmete efter öring är inte det mest "tekniskt" avancerade fiske jag kan tänka mig. Inte ett rent bottenmete iofs. "

Bäckmete efter öring har inget med bottenmete med haspelrulle att göra överhuvudtaget.

"Och att dra en abborre eller gädda kanske är precis det som trådskaparen vill."

När jag fick reda på att det var gädda som han vara ute efter så skrev jag följande i ett svar strax innan du började skriva i tråden.

Ja,ska du fiska gädda så kan du glömma mina tips då kan du ta det du har.

Over and out

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
          Tycker själv att bottenmete är det simplaste. Ett sänke o en krok,sen är det bara att fiska. Kör själv oftast bottenmete när jag fiskar.
          Ja kan man bara behärska ett spö med rulle så är det ett simpelt fiske speciellt om man fiskar typ abborre.

Kommentera

Click image for larger version

Name:	Untitled-1.jpg
Views:	1
Size:	64,4 KB
ID:	1769499
            Ursprungligen postat av Martezz Visa inlägg
            Jag är främst ute efter gädda, men vet faktiskt inte vad det finns för fler fiskarter i våran å.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
              En liten fråga bara; var placeras sänket i denna rig? Vad jag kan se framgår det inte av bilden?
              haha nej det gör det inte, har jag helt missat :P
              Tanken är iaf att det ska tacklas som ett glidande bottenmete
              Mina posters https://printler.com/sv/print-shop/6464-martin-jansson/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
              113 svar
              18 229 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg -martin-  
              Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59