Powerbait Gulp?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Powerbait Gulp??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Powerbait Gulp??

Tjena. Nån testat dessa "maskar"?? Enligt reklamen ska de vara outstanding, men reklam är ju å andra sidan alltid reklam.

Allting går att sälja med mördande reklam.

Jag har testat denna skit som säljs och det fungerade inte när jag prövade och då fiskade jag på en brygga som jag vet har extermt mycke fisk det är som ett helt piraya stim där nere och jag körde med denna mask men fisken bara simade runt den och efter ett tag så stack dom och när jag testade med vanlig mask så högg dom så in i he vete..

Kommentera

Vitfisk är väl inte så positiva till det, men inte iskalla heller. Aborre funkar däremot riktigt bra. Den mest positiva erfarenheten jag haft av dessa är i slutet på ett långdrag. Speciellt röding men även öring tar betet, men om det är bättre än vanlig mask för detta är ju svårt att sia om. Regnbåge i Put&Take har också reagerat positivt, men de gör de ju å andara sidan åt det mesta...

Kommentera

Speedo vad för slags fisk var det? Tror nog de flesta sorters powerbait gör sig bäst för regnbåge i P&T vatten har inte haft nån framgång med powerbaits för andra arter!
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Ursprungligen postat av kenta_85
          Speedo vad för slags fisk var det? Tror nog de flesta sorters powerbait gör sig bäst för regnbåge i P&T vatten har inte haft nån framgång med powerbaits för andra arter!
          Dom stora fungerar som jiggar till borre. Grymt fin och livlig gång även i sakta fasrt. I strömmade vatten kan man bara ställa jigghuvudet på botten och stjärten jobbar fint ändå Dom mindre fungerar bl.a till Sarv har kunder tipsat om :P

Men tror det är mera gjort för "svensson" som inte hinner ut o gröäva mask eller vill köpa en bruk för 40;- och sedan använda 2st för att kasta resten. Kom dom från USA ?, hehe
          sigpic

Kommentera

Micke på söders sportfiske sa at han hade provat bloodwormsmodellen på sik när han var nere och de hade grymt dåligt fiske. han hade de enda 4 huggen eller något sånt, och det var bra många spön ute.

Sa han iaf, kanske bara var krämartjafs

Kommentera

Maggot

De som är av maggotmodellen har jag mycket goda erfarenheter av, till fiske efter små abborrar mört elritsa och bäckröding. Men jag får känslan att abborrarna ibland endast hugger läst på dessa. Till de andra funkar det bra, åtminstonde i mina vatten. Har inte prövat någon annan modell. ( stor ska abborre metas med betesfisk och beetesfisken med fejk maggot).

Kommentera

Ursprungligen postat av speeedo
                Jag har testat denna skit som säljs och det fungerade inte när jag prövade och då fiskade jag på en brygga som jag vet har extermt mycke fisk det är som ett helt piraya stim där nere och jag körde med denna mask men fisken bara simade runt den och efter ett tag så stack dom och när jag testade med vanlig mask så högg dom så in i he vete..
                Ursprungligen postat av Flodebanan
                Dom stora fungerar som jiggar till borre.
                Ursprungligen postat av Kalven 76
                mest positiva erfarenheten jag haft av dessa är i slutet på ett långdrag.
                Så länge man kan skapa en illusion av att skiten rör på sig (jigg/drag/aktivt mete etc) kan det nog funka men att bara hänga ner dem på en metkrok drar nog långt färre fiskar än levande bete. Det skulle vara intressant att ta del av tester av hur mkt smak-/doftämnen som egentligen frigörs när man doppar olika powerbaits i vatten. Att de funkar till regnbåge beror mest på att de är visuellt tilltalande för dessa fiskmjölpelletsälskare...

Kommentera

Ursprungligen postat av Hejan
                  Så länge man kan skapa en illusion av att skiten rör på sig (jigg/drag/aktivt mete etc) kan det nog funka men att bara hänga ner dem på en metkrok drar nog långt färre fiskar än levande bete. Det skulle vara intressant att ta del av tester av hur mkt smak-/doftämnen som egentligen frigörs när man doppar olika powerbaits i vatten. Att de funkar till regnbåge beror mest på att de är visuellt tilltalande för dessa fiskmjölpelletsälskare...
                  Hmmm...det låter vettigt. Kan också haka på Flodebanans "fundering" angående betets ursprung, själva konceptet med "superbeten" och "bättre än orginalet" känns bara så...USA!
                  Annars så är det väl som med alla andra beten, tror du på det själv så ger du det mer fisktid (speciellt vid heta platser) och därigenom kan det fungera på just dina fiskar i dina vatten.

Kommentera

Jag har kört maskvarianten för att meta betesfisk (mört, sarv mm) och det har fungerat väldigt bra. Det bästa är att det sitter så bra på kroken att man slipper agna om, till skillnad från bröd mm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 284 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-  
                    Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59