När kommer nya Ambassadeur JB med superstop? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

När kommer nya Ambassadeur JB med superstop?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• När kommer nya Ambassadeur JB med superstop?

Jag har hört att det pratats om den nya ambassadeuren på ingång.. Är det någon som vet när? Är det någon som haft chansen att känna på en?

Är det denna du menar? Ambassadeur Series 5601 C Jerk Baiter

Den verkar go som fan Den kan inte vara dålig!

Dock är jag sugen på Ambassadeur 5601 C3 HSS också!

Svårt att välja...

Kommentera

Nej Olof. Den BJ suktar efter har IAR . 5601 JB på bilden du hänvisar till saknar detta.

Kommentera

Ok Prylis, IAR = instant anti reverse, dvs att det inte går att veva bakåt, bättre mothugg och kontakt m.a.o?
        Någon sa på forumet att den skulle komma i jan/feb, då kommer den nog snart. Finns ingen bild ute på nätet?
        Fan, nu har jag tre rullar att välja på

Kommentera

Jag vet inte var jag hört ifrån men har lyssnat runt lite mer med en del butiker som sett på vad ABU planerar för året som inte hört talas om den.. Det kanske är ett önsketänkande??

Kommentera

Detta rykte har även jag snappat upp... men ville inte riktigt tro på det (för jag har den "vanliga" 5601 JB'n och saknar IAR lite på den)....
            Men det verkar komma från olika håll...
            Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Ursprungligen postat av bj
              Jag har hört att det pratats om den nya ambassadeuren på ingång.. Är det någon som vet när? Är det någon som haft chansen att känna på en?
              Jag köpte en JB i höstas, den kom direkt från fabriken, den har IAR, står även i manualen, den går inte att veva bakåt.. , så den har varit ute ett tag..

Kan ju varit så att när butiken beställde in den/fabriken skickade den så var det den ända sorten av JB (nya alltså) som fanns tillgänlig, fast den igentligen ska släppas i år. För JB:n hade tagit slut en timme innan jag kom in i butiken.. lucky me..
              Senast ändrad av Tobbe.L; 2005-04-06, 15:54.
              ><((((((((º>.........><((((((((º>........

simma lungt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Tobbe.L
                Jag köpte en JB i höstas, den kom direkt från fabriken, den har IAR, står även i manualen, den går inte att veva bakåt.. , så den har varit ute ett tag..

Kan ju varit så att när butiken beställde in den/fabriken skickade den så var det den ända sorten av JB (nya alltså) som fanns tillgänlig, fast den igentligen ska släppas i år. För JB:n hade tagit slut en timme innan jag kom in i butiken.. lucky me..
                ABU har en och samma manual till många olika modeller. Att det står om IAR i manualen betyder således inte att rullen i fråga med automatik har IAR.

Är du säker på att den har IAR? Rör sig veven inte en endaste millimeter bakåt? Jag kan nästintill garantera att fabriken i Svängsta inte tillverkade JB-rullar med IAR i höstas. Däremot kan handlaren eller nån annan ha skickat rullen till ABU service som kan ha utfört en IAR-montering.
                Men om rullen kom direkt från fabrik så kan den INTE ha haft IAR enligt min mening.

Kommentera

Jag pratade med Lundgrens häromdagen och fick beskedet att de troligen snart får hem ombyggda rullar då de skickade iväg en hel hög för en tid sedan..

Kommentera

Ursprungligen postat av FRB
                    ABU har en och samma manual till många olika modeller. Att det står om IAR i manualen betyder således inte att rullen i fråga med automatik har IAR.

Är du säker på att den har IAR? Rör sig veven inte en endaste millimeter bakåt? Jag kan nästintill garantera att fabriken i Svängsta inte tillverkade JB-rullar med IAR i höstas. Däremot kan handlaren eller nån annan ha skickat rullen till ABU service som kan ha utfört en IAR-montering.
                    Men om rullen kom direkt från fabrik så kan den INTE ha haft IAR enligt min mening.
                    Den rubbas inte en mm när man ska börja veva bakåt...
                    Han sa i butiken i sundbyberg att den kommer direkt från fabriken iaf..
                    ><((((((((º>.........><((((((((º>........

simma lungt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 231 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-