owner mutu light? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

owner mutu light?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• owner mutu light?

nån som provat mutu light cirkelkrokarna? ja undrar eftersom jag fiskar "mycket"ål på sommrarna och har problem med djupa krokningar, strl2 har jag kört med owners andra krokar (ej cirkel), är det samma strl som gäller på cirkelkrokar då? krokarna kanske e bra på HÖ också?

skitfiske......./alex

Ursprungligen postat av alleex
    nån som provat mutu light cirkelkrokarna? ja undrar eftersom jag fiskar "mycket"ål på sommrarna och har problem med djupa krokningar, strl2 har jag kört med owners andra krokar (ej cirkel), är det samma strl som gäller på cirkelkrokar då? krokarna kanske e bra på HÖ också?

skitfiske......./alex
    Japp, de är riktig bra för mete bl.a ål. Har dock ej provat dem för havsöringsmete.

Skitfiske

Kommentera

På förekommen anledning, vilken i det här fallet kan stavas Tradera, går jag i liknande funderingar.

I FJ #3 2004 berättar Cato Bekkevold om hur han och några kompisar fiskar röding i Skogseidsvannet. De använder då Owner Mutu Light #6 och vräker på med vita och röda maggot. Till rödingar med vikter runt 5 kg fungerar de vad man kan se på bild.

Hur bra krokarna kan vara till att meta abborre, ål eller lake med undrar jag över.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Cirkelkrok är bra, tänk bara på att inte dra för hårt i mothugget, en lugnare rörelse och det är mer troligt att cirkelkroken sitter i mungipan på fisken.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

tack för svaren! bebest: det är dom på tradera jag tänker på jag kände igen dom från fj där ser ju en strl 6stor ut , mäter man storleken likadant på alla enkel krokar cirkel och "intecirkel"?

Kommentera

4 lr 6

på tradera finns 4or å 6or, vad låter bäst till ål strl4 eller 6?
            vill gärna kunna återutsätta fler ålar

Kommentera

Owners krokstorlekar har varit uppe här förr, fast då gällde det trekrokarna om jag minns rätt. Som jag kommer ihåg det var deras krokar generellt sett en storlek större än andras med motsvarande nummer. Det kanske gäller för enkelkrokar också.

Hur bra de är kan grunna på ända tills man testat dem. Blir nog tvungen att slå till medan det finns. 50 Owners krokar ska man väl hitta någon användning för.

Kommentera

Jag fick hem mina Owner (mutu light i storlek) #4 idag från han som säljer dom på tradera. Jag chansade på att storlek 4 skulle vara bra till ålfisket (och ev. lakfiske) och det ser bra ut tycker jag. Man undrar ju vem det var som kom på den helt "skruvade" formen från början.

Är det någon som har erfarenhet av cirkelkrok till annat fiske ???
                gravitate et accuratissime sit virtus

Team Gorilla - Karpsektionen .... No Monkey Business

Kommentera

Vid allt mete där jag räknar med att drabbas av ”olycksfall i arbetet” så använder jag cirkelkrok. Har gjort så sen 1999.

Frågan är väl om cirkelkroken är så bra till just ålmete. För att kroken ska fungera måste man ju ge ålen en chans att börja svälja betet innan man stramar upp linan och det kan vara den tid ålen behövde för att få ”grepp” i botten.

Hoppas få mina krokar idag.

Kommentera

vann budgivningen på krokarna och har fått dom nu fick strl 6 krokarna som jag bestälde + 9pack med röda strl 4 krokar (schysst kille( dom ser grymt heta ut

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                    113 svar
                    18 229 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg -martin-  
                    Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59