Kommer under vårsäsongen röra mig från vatten med mindre individer till rögle dammar, som bekant huserar större individer av brax/sutare och även mindre karpar. behöver därför uppdatera min utrustning något, då den jag har idag är förhållandevis lätt!
Då jag bottenmetar med antingen methodfeeder eller boltriggar (för det mesta), vill jag ha en rulle med baitrunner funktion eller motsvarande (fram eller bak kvittar), något jag saknar idag!
jag kommer börja fiska efter den kända storbraxen 4-7 kg och kommer även så smått börja fiska efter mindre karpar (mindre lr upp till 10kg, man bestämmer ju inte vad som plockar upp betet ^^)! jag vill ha en rulle som jag kan använda till båda, så jag slipper investera i 6 nya rullar (dvs. om en sådan hybrid finns)!
spontana förslag på vad jag borde köpa?
vad hade ni kört för rullestorlek till stor braxen/sutare/mindre karp?
har kikat lite på lite olika rullar:
shimano DL 4000 FA
shimano ultegra 5500 XTB
DAiwa regal Z 4000/4500 br
Tar jag i för mkt, rullstorleksmässigt? jag vet inte, är ny på specimenfronten, men jävligt fast i träsket!
Då jag bottenmetar med antingen methodfeeder eller boltriggar (för det mesta), vill jag ha en rulle med baitrunner funktion eller motsvarande (fram eller bak kvittar), något jag saknar idag!
jag kommer börja fiska efter den kända storbraxen 4-7 kg och kommer även så smått börja fiska efter mindre karpar (mindre lr upp till 10kg, man bestämmer ju inte vad som plockar upp betet ^^)! jag vill ha en rulle som jag kan använda till båda, så jag slipper investera i 6 nya rullar (dvs. om en sådan hybrid finns)!
spontana förslag på vad jag borde köpa?
vad hade ni kört för rullestorlek till stor braxen/sutare/mindre karp?
har kikat lite på lite olika rullar:
shimano DL 4000 FA
shimano ultegra 5500 XTB
DAiwa regal Z 4000/4500 br
Tar jag i för mkt, rullstorleksmässigt? jag vet inte, är ny på specimenfronten, men jävligt fast i träsket!
Kommentera