Spro Komplett Karp Set! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spro Komplett Karp Set!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spro Komplett Karp Set!

Tjenare, någon som testat detta set? Verkar ju va jävligt schysst pris. Bra nybörjar grejor? Är lite synd att det är bara rodpod för 2st spö'n men för det här priset ska man inte klaga tkr jag.

Tror ni det är något o köpa?

[FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Hej,

Vi har detta set hemma i lager och det är ett bra nybörjarkit. Dock så är larmen som följer med inte 100%, utan dom kan lägga av lite som dom vill. Men för den pengen är det klart värt det.

Kommentera

Ursprungligen postat av HuntyardBerras.com Visa inlägg
      Hej,

Vi har detta set hemma i lager och det är ett bra nybörjarkit. Dock så är larmen som följer med inte 100%, utan dom kan lägga av lite som dom vill. Men för den pengen är det klart värt det.

Okej, hur menar du "lägga av?" menar du att dom stänger av sig själv eller att dom inte larmar när linan dras ut?

/ Adam
      [FONT="Comic Sans MS"]A bad day of fishing is better than a good day at work![/FONT]

Kommentera

Tror du skulle bli mer nöjd om du köper begagnade kvalitéts prylar. Bättre saker och om du tröttnar på karpfisket kan du säkert sälja dem för ungefär samma pris. Finns ganska många begagnade baitrunners från shimano som fungerar bra till karpfisket, dessa kan du också använda till gäddmete. Spön och annan utrustning kan du också hitta begagnat. www.svensktmete.se och www.svenskakarpklubben.com har båda torg där det säljs mycket karpprylar.

Om du vill ha nya saker men betala så lite som är möjligt borde du kika på engelska affärer eller eventuellt tyska. www.billyclarke.co.uk kan jag rekommendera, de har väldigt tillmötesgående kundservice. Det finns ochså många affärer i Sverige som säljer karpprylar, lite dyrare men du får oftast bra service och det är lättare om något går sönder osv.

När det gäller nappalarm tycker jag du ska satsa på fox, de har en modell som heter warrior, den fungerar bra, enda nackdelen är att volymen kan minska, om det regnar kraftigt, då det lägger sig en vattenhinna vid högtalaren, det är bara att blåsa lite så försvinner den, men det kan ändå vara jobbigt att göra det mitt i natten om det regnar. Modellen över warrior heter micron m+, den tror jag inte har samma problem med vattnet men den kostar lite mer. Dessa larm finns för 20 respektive 30 £ från billyclarke.

Kommentera

Ursprungligen postat av Marw93 Visa inlägg
          Tror du skulle bli mer nöjd om du köper begagnade kvalitéts prylar. Bättre saker och om du tröttnar på karpfisket kan du säkert sälja dem för ungefär samma pris. Finns ganska många begagnade baitrunners från shimano som fungerar bra till karpfisket, dessa kan du också använda till gäddmete. Spön och annan utrustning kan du också hitta begagnat. www.svensktmete.se och www.svenskakarpklubben.com har båda torg där det säljs mycket karpprylar.

Om du vill ha nya saker men betala så lite som är möjligt borde du kika på engelska affärer eller eventuellt tyska. www.billyclarke.co.uk kan jag rekommendera, de har väldigt tillmötesgående kundservice. Det finns ochså många affärer i Sverige som säljer karpprylar, lite dyrare men du får oftast bra service och det är lättare om något går sönder osv.

När det gäller nappalarm tycker jag du ska satsa på fox, de har en modell som heter warrior, den fungerar bra, enda nackdelen är att volymen kan minska, om det regnar kraftigt, då det lägger sig en vattenhinna vid högtalaren, det är bara att blåsa lite så försvinner den, men det kan ändå vara jobbigt att göra det mitt i natten om det regnar. Modellen över warrior heter micron m+, den tror jag inte har samma problem med vattnet men den kostar lite mer. Dessa larm finns för 20 respektive 30 £ från billyclarke.
          Alltså, om man säger såhär då. Det där kitet jag länkade, o sen använda Fox micron Warrior istället?
          För jag har ju kikat runt, Och du landar ju inte under 3tusen kronor och så avancerat kör jag inte.

Jag kör lite Gädd/Gös mete med löja/mört. Känns som att det inte krävs Shimano rullar o värsta spöt som finns.

/ Adam

Kommentera

Hej, jag menar inte att du behöver de värsta prylarna. Jag rekommenderade ett par shimanorullar för att de oftast är pålitliga och det säljs många sådana begagnade. Jag vet egentligen inget om det kitet du länkar till, men jag tror att du skulle bli mer nöjd med andra prylar. Hade du tänkt börja med två spön? Här är ett exempel på vad du kan få för ca 2,6k:

2 x https://www.tackleuk.co.uk/#JRC-Defe...2.75lb/sp/5438
            2 x https://www.tackleuk.co.uk/#Okuma-Ep...ZE)/sp/546707v
            2 x https://www.tackleuk.co.uk/#Fox-Micr...larm/sp/547166
            4 x https://www.tackleuk.co.uk/#Dinsmore...0-Inch/sp/1962
            1 x https://www.tackleuk.co.uk/#Berkley-Big-Game/sp/1792{3}6135

Indikatorer kan du göra själv, de är ganska dyra att köpa. Se t.ex. http://carpstalker.blogspot.se/2011/...dications.html

Även fast rullarna och spöna jag länkar till är ganska basic så fungerar de bra.

Begagnat tycker jag är ett bra alternativ, men se till att det inte är dyrare än vad prylarna kostar nya från England.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Metamera, 2025-03-11, 21:46
            12 svar
            592 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg jimmy85
            av jimmy85

Startad av efc__, 2025-06-04, 14:25
            9 svar
            462 visningar