Vilket spö till all round mete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket spö till all round mete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Bara till gädda o sutare vem köper 3.0 då ?
    Nej ska du bara ha till meta gädda o sutare räcker gott o väll 2.25 spön. Inte kul drilla sutare med en 3 pundare.

Mikka

Kommentera

Ursprungligen postat av mp-fishing.se Visa inlägg
      Bara till gädda o sutare vem köper 3.0 då ?
      Nej ska du bara ha till meta gädda o sutare räcker gott o väll 2.25 spön. Inte kul drilla sutare med en 3 pundare.

Mikka
      Handlar snarare om att överhuvudtaget kunna kasta betesfisken. Med mina gamla 2.75or kunde jag inte kasta pvapåsar och methodfeeders på ett bra sätt. Kan inte tänka mig att jag på ett vettigt sätt skulle kunna kasta betesfisk heller med dom.

Än mindre med ett ännu lägre klassat spö.

Men som sagt i denna tråden är ju svaret nästan omöjligt. Eftersom det inte finns något spö som är bra för allt som efterfrågas.

Jag drillar dock hellre sutare på 3.0 än kastar betesfisk med 2.25 även om jag faktiskt aldrig känt på så lågt klassade karpspön.

Och då är även 3.0 egentligen i mjukaste laget. Rena gäddspön i ca 12' brukar väl snarare ligga på runt 3.25 - 3.5lbs

Kommentera

Kolla med www.fiskedags.nu i Malmö. Om du inte hittar det du lättar efter ring de.

Kommentera

Sista frågan sen är jag nöjd. Fungerar Abu stamina spö 9fot, 10-40 g bra till bottenmete efter abborre, sutare, brax? Då jag angnar med mask, majs m.m?

Kommentera

Har två hardwear 3.0 lb, styva och kraftiga spön. Funkar bra till gäddmete, dock alldeles för hårda för att meta vitfisk med enligt min mening, har dock endast fångat några idar på runt kilot..

Kommentera

Ok, jag funderar på att ta 2.50 lb får prata med dem i butiken & se vad dem tycker!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                Handlar snarare om att överhuvudtaget kunna kasta betesfisken. Med mina gamla 2.75or kunde jag inte kasta pvapåsar och methodfeeders på ett bra sätt. Kan inte tänka mig att jag på ett vettigt sätt skulle kunna kasta betesfisk heller med dom.

Än mindre med ett ännu lägre klassat spö.

Men som sagt i denna tråden är ju svaret nästan omöjligt. Eftersom det inte finns något spö som är bra för allt som efterfrågas.

Jag drillar dock hellre sutare på 3.0 än kastar betesfisk med 2.25 även om jag faktiskt aldrig känt på så lågt klassade karpspön.

Och då är även 3.0 egentligen i mjukaste laget. Rena gäddspön i ca 12' brukar väl snarare ligga på runt 3.25 - 3.5lbs

Jodå det funkar perfekt kasta betesfisk med 2.25 spön utan vidare. Man vill inte drilla sutare med 3 punds spö det är som att veva upp en trädbit utan motstånd. Man vill känna fisken med:-)
                Så utan vidare rekommenderar jag 2.25 spö om du ska ha till både gädda och sutare.

Mikka
                Senast ändrad av mp-fishing.se; 2012-03-10, 10:51.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sir Fish-a-lot, 2011-06-08, 23:13
                113 svar
                18 284 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg -martin-  
                Startad av -martin-, 2013-08-08, 17:59