Braxen mete!! Hjälp!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Braxen mete!! Hjälp!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Braxen mete!! Hjälp!!!!

Hej, har fiskat en hel del sutar o karp och har nu till våren tänkt att testa lite braxen fiske innan sutaren kommer igång ordenkligt. Vill gärna ha lite allmänna tips om tekniker samt gärna när det är bra och börja testa(har ingen lust att börja året med 10 bom pass). Och är det någon som vet något bra ställe för braxen fiske i närheten av karlstad så kan ni gärna få skriva det! Ps: Det får gärna vara avstånd så det går att åka moped dit ca 1 - 1,5 mils radie)

tack i förväg!

Det generella tipset jag har är att mäska mycket i början med mycket "mat" i mäsket! Tex majs klippt mask och maggot!! Får du bara mört etc så underhåll inte mäskningen med maggot... Vänta ut mörten och sedan borde Braxen komma in! I vissa vatten kan det ta många timmar innan dom dyker upp....

Kommentera

Tack. när ska man typ börja fiska då? inte dags tid utan typ april/maj??

Kommentera

Så fort vattnet börjar värmas upp efter vintern! Början på april kan man ha riktigt bra fiske om det blir några soliga varma dagar.. Säkrare/lättare är det nog kanske runt början på Maj.... Mycket varierande mellan olika vatten...

Kommentera

Braxen gillar sommaren. För att dom ska komma igång riktigt måste det varit lite varmt som dom flesta säger. Slutet av April brukar jag börja. Mäska en dag innan du ger dig ut. Jag har fått braxen på en guldfärgad krok dagen efter jag mäskat när jag bara skulle måtta ett kast med feeder och krok. Det var löjligt mycket fisk på platsen. Är dom inte där första dagen så är dom garanterat där dagen efter. Mindre roligt när gäddan tar fisken man fått på kroken o karpen sedan simmar förbi när man sitter med 0,16 lina. Det blir action!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
          29 svar
          4 882 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37