Clipa linan Rögle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Clipa linan Rögle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Clipa linan Rögle?

Har lite planer på att åka ner till Rögle om några veckor och testa på Braxarna där nere.
    Hade tänkt att köra ett spö Method feeder Bolt på larm och köra vanlig feeder lite mer aktivt med det andra.
    Hade tänkt köra i damm 4 och undrar hur mycket Karp det finns i denna damm och hur stora dem är.
    Min fråga är lite om jag vågar köra Feederspöt med linan på clipet.Har aldrig vart i kontakt med
    en Brax på 5-6 kilo,hur skulle detta gå isåfall om jag hade linan clipad med 0.25 ?
    When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Ursprungligen postat av addicted2napp Visa inlägg
    Har lite planer på att åka ner till Rögle om några veckor och testa på Braxarna där nere.
    Hade tänkt att köra ett spö Method feeder Bolt på larm och köra vanlig feeder lite mer aktivt med det andra.
    Hade tänkt köra i damm 4 och undrar hur mycket Karp det finns i denna damm och hur stora dem är.
    Min fråga är lite om jag vågar köra Feederspöt med linan på clipet.Har aldrig vart i kontakt med
    en Brax på 5-6 kilo,hur skulle detta gå isåfall om jag hade linan clipad med 0.25 ?
    Har inte testat rögle men jag skulle aldrig våga göra det. Sätt lite eltejp på linan nära rullen när du kastat ut på din plats. Fiska inte clippat. Ska du kasta om utan hugg klippar du och kastar. Har du haft hugg och därmed inte vet hur långt du ska kasta och vill köra feeder, kasta ut långt med lina på en helt annan plats än du fiskar (utan mäsk i feedern) veva tills du ser eltejsremsan. Clippa. Veva in fyll feeder och kasta.

Kommentera

När jag kör lite mer seriösare pass så brukar jag köra clipat och har ännu inte råkat ut för något haveri.
      Enligt mina erfarenheter på Brax,Sutare och Karp i 3 kilos klassen så hinner man veva i ganska många meter direkt i mothuget och
      på så sätt få lite marginal.
      Tanken vara att slippa hålla på lyfta av och på linan hela dagen,vilket kan bli ganska krävande efter några timmar.
      På mitt Boltspö så sätter jag en bit tejp på linan och kastar ut med linan i clipet och clipar sedan av.
      Men på Feederspöt så kanske på en hel dag så får jag göra om det 100 gånger,och detta är tröttsamt.
      Vill ju fiska så effektivt som möjligt om man ska köra 30 mil,men som du säger det kanske bara skulle vara kontraproduktivt om det inte
      skulle hålla för den tilltänkta arten.
      Köra clipat kan vara nervpirrande. Vanligtvis sitter man ju och drömmer lite ibland om att BonusKarpen på 10 kilo ska kliva på och sicken sjuk
      fight det kan bli.På Clipet är det tvärtom
      When Im feeling down.I just slide in something with Bob Nudd in the Dvd player.5 minutes after i cant help myslef smiling..

Kommentera

Kanske MAP ACS 4000 kan vara något.
        Mina posters https://printler.com/sv/print-shop/6464-martin-jansson/

Kommentera

Vet inte om det hugger så mkt som 100ggr i rögle dock. Det är väl nästan bara stor fisk där? men visst, om det hugger pga mkt småfisk är det givetvis segt att göra så.

Kommentera

Ursprungligen postat av -martin- Visa inlägg
            Kanske MAP ACS 4000 kan vara något.

Tusen tack för det tipset.Hade ingen aning om att det fanns något sådant.Då var problemet löst nästan

Sg

Nej det hugger säkert inte 100 gånger på en dag.Men att bygga upp en en mäskplats för Brax med bara en feeder
            kräver en hel del kast bara det.Sen så tror jag det finns en del Mört och Abborre i dammen så 100 är kanske att ta i,men en hel del kast blir det om man fiskar en hel dag.
            Skulle dessa Braxar sedan finna ens mäskplats attraktiv så gäller nog att ligga i och fylla på.
            Har dock funderingar på att göra det lätt för mig genom att starta upp med Spoden men dammen är
            liten och jag vet ej ännu om det kan påverka mitt fiske negativt genom att spoda.
            Ska rådfråga lite folk som som fiskar där regelbundet.
            Senast ändrad av addicted2napp; 2011-08-13, 18:39.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
            29 svar
            4 886 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sundström76  
            Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37