Sutarmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutarmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

J.E: Jag anser att flötmete är effektivast, men kan bli jobbigt en hel natt!
    Man behöver inte överblya, så länge man kan se på flötet att nedersta sänket är på botten. Dock blir det ju mycket tydligare om man överblyar men fisken måste röra mer vikt för indikation.
    Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Tänkte bara skriva att den största fördelen med flötmete är att det är lättare att placera betet exakt på mäskplatsen... mycket större fördelar har nog inte flötmete.

Kommentera

JE: Antingen kan du göra som grindpalm säger (fungerar oftast mycket bra) eller så kör du lyftmetoden. Då brukar jag köra ett AAA eller ett SSG på botten. Driftbeater som Stizo visade på bilden är ett flöte gjort för just detta mete. Lyftmetoden är perfekt när du vill ligga helt still med tacklet, därav kommer också namnet driftbeater på flötet. Men det finns massor av flöten du kan använda till den metoden. En liten fjäderpenna funkar bra.
        *TeamStock for life*

Kommentera

Sg. du ser nappen bättre på ett flöte, utan att fisken känner större motstånd. Dessutom är det roligare att sitta och kolla på ett flöte en hel natt, än att kollla på en spötopp.

Kommentera

Tack för svaren kanske borde skaffa mig ett matchspö då? Jag har en del flöten liggande som liknar Driftbeater fast av märket Sensas, har även ett coolt flöte som liknar det undre som Stizo visar men man kan stoppa i en lystav i toppen på den, borde vara kanon till nattfiske efter sutare.

Kommentera

Dem fungerar nog jätte bra... Ut och fiska!!!

Kommentera

när man fiskar sutare tycker jag att man ska fiska nattid, nära näckrosor mm. mankan gärna ha en tackel med både majs och mask. Du kan gärna mäska lite om du har tillgång till det

/
                _____
                _____/_____\____
                / (((((((((((((((((((( \ /\
                /00 )))))))))))))))))))) \/ \
                \ m (((((((((((((((((( /\ /
                \_______________/ \/ /
                \______/

Kommentera

Originally posted by carpfenmazter
                  Sg. du ser nappen bättre på ett flöte, utan att fisken känner större motstånd. Dessutom är det roligare att sitta och kolla på ett flöte en hel natt, än att kollla på en spötopp.
                  Jag kan försäkra dig om att min metod är både effektivare på att registrera napp samt mindre motstånd. Dvs om det är rätt väderförhållanden
                  Jag sitter väl heller inte och kollar på en spötopp. Använder aldrig spötoppen som indikator. Orkar väl heller inte sitta och titta på en lysstav hela natten som man tycker försvinner då och då fast det egentligen bara är ogönen som är så trötta att det blir en ilussion.

Nä du...
                  Jag kör andra grejjer
                  Men eftersom det verkar inne att mörka denna veckan så vågar jag inte skriva hur jag gör :/

Kommentera

Originally posted by Sg
                    Jag kan försäkra dig om att min metod är både effektivare på att registrera napp samt mindre motstånd. Dvs om det är rätt väderförhållanden
                    Jag sitter väl heller inte och kollar på en spötopp. Använder aldrig spötoppen som indikator. Orkar väl heller inte sitta och titta på en lysstav hela natten som man tycker försvinner då och då fast det egentligen bara är ogönen som är så trötta att det blir en ilussion.

Nä du...
                    Jag kör andra grejjer
                    Men eftersom det verkar inne att mörka denna veckan så vågar jag inte skriva hur jag gör :/
                    Kan du tala om för mig hur du då får bättre nappindikation och fisken känner mindre motstånd? Fiskar du frilina?(Det är ganska kenpigt att göra i de flesta vatten, men det kanske fungerar bra på småsutare i Rudtjärn, vad vet jag)

Orkar du inte sitta å glo på en lysstav en hel natt för att få sutare? Hur jäkla lat är du egentligen??? Blir aldrig riktig specimenhunter av nån som inte ens orkar glo på en lysstav en ynka natt..

Kommentera

Akta grinige carpfenmaster
                      /Lazinko

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
                      5 svar
                      1 882 visningar