Vilka arter går att ta nu? :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilka arter går att ta nu? :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av -martin- Visa inlägg
    Äntligen ^_^
    I dag fastnade en sutare på kroken, då jag inte hade med måttband och våg idag heller gissar jag vikt och läng till 1,5kg och ca 35cm om man jämför med sarven och vad ett mjölkpaket väger

Nappet syntes knappt och när jag vevade in trodde jag det var bottennapp tills den kom till ytan då blev den tokig. Kommer defenitift bli fler pass i vår och sommar.
    Gött! Kul att du lyckades till sist Gav förmäskningen resultat eller hur gjorde du?

Kommentera

Kanske. var där i tisdags och mäskade lite. Men det som gjorde mest tror jag var att jag lodade upp ordentligt så jag hamnade strax ovan botten. Att jag gjorde lite hårdare mäskbollar och hade majs/mask/maggot som bete kan ha gjort lite med.

Click image for larger version

Name:	IMG_0350_fix.jpg
Views:	1
Size:	282,5 KB
ID:	1760046
      Nu är iPhone världens sämsta kamera i mörker men man ser lite iaf :P
      Senast ändrad av -martin-; 2010-10-01, 07:38.
      Mina posters https://printler.com/sv/print-shop/6464-martin-jansson/

Kommentera

Se där ja Rudtjärn brings back memories ^^ Spenderade bra många nätter där förr

Kommentera

Någon som vet om det går att få gäddor/gös nu vid den berömda göspiren? svågern kommer på besök imorgon så vi tänkte ta ett pass där.
          Eller finns det någon annanstans i/nära stan som det är bra fiske efter gädda?

Kommentera

Blev ingen gädda vid göspiren :/ inte ens små fisk på toppknutet :P

Ska däremot ta med grabben å fiska regnbåge imorgon så han får pröva sitt nya spö, hoppas på bättre lycka då

Någon som har förslag på bete förutom PB? kommer flötmeta och man får inte använda räka eller levande agn... vet inte om det gäller skalad också, men utgår från det.

Tips på hur man ska förvara/hantera fisken mottages gärna också, har en timmes bilfärd ungefär hem och vi kommer vara borta iaf 4 timmar. Ska man rensa direkt eller ska man rensa när man kommer hem? kylväska med klampar och tidningspapper funkar det?

Kommentera

Ursprungligen postat av -martin- Visa inlägg
              Blev ingen gädda vid göspiren :/ inte ens små fisk på toppknutet :P

Ska däremot ta med grabben å fiska regnbåge imorgon så han får pröva sitt nya spö, hoppas på bättre lycka då

Någon som har förslag på bete förutom PB? kommer flötmeta och man får inte använda räka eller levande agn... vet inte om det gäller skalad också, men utgår från det.

Tips på hur man ska förvara/hantera fisken mottages gärna också, har en timmes bilfärd ungefär hem och vi kommer vara borta iaf 4 timmar. Ska man rensa direkt eller ska man rensa när man kommer hem? kylväska med klampar och tidningspapper funkar det?
              Rätt knepiga regler tycker jag om man får lov att köra powerbait men inte räka :P Får du köra PB kan du ju göra det, även om jag personligen tycker det är ett väldigt tråkigt bete (dock effektivt)

Jag hade rensat fisken vid vattnet om det är tillåtet och haft i plastpåse i en kylväska fram till hemgång om det vore jag.

Kommentera

Ja, lite märkligt…*kanske kan vara för sjukdomar etc.

Stog inget på fiskekortet att det inte skulle vara tillåtet, men det kanske står mer utförligt på nån skylt när vi kommer dit.
                Om det inte skulle vara tillåtet att rensa i sjön hur kan man göra då?

Kommentera

Blev ingen fisk massa vak men ingen som ville nappa, va nån som var frame och smakade bara…
                  Hur länge kan man fiska regnbåge? Tänkte ta ett/ett par långpass på nov. lovet.

Kommentera

Fick min första regnbåge idag på 1kg Bottenmetade med fl. röd PB, hade två st till på efteråt men bägge drog av linan, sen hade jag slut på trekrok så jag fick packa ihop och åka hem :/ Hade antagligen bromsen för hårt och var för ivrig att få in dem, hoppas bara de slipper simma runt med krok i munnen.

Hade iaf en kanondag vid vattnet

Name:	bild.jpg
Size:	499,1 KB
ID:	1760082

Name:	regnbage.jpg
Size:	758,0 KB
ID:	1760083

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 883 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37