Ursprungligen postat av -martin-
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilka arter går att ta nu? :)
Collapse
X
-
Kanske. var där i tisdags och mäskade lite. Men det som gjorde mest tror jag var att jag lodade upp ordentligt så jag hamnade strax ovan botten. Att jag gjorde lite hårdare mäskbollar och hade majs/mask/maggot som bete kan ha gjort lite med.
Nu är iPhone världens sämsta kamera i mörker men man ser lite iaf :PSenast ändrad av -martin-; 2010-10-01, 07:38.
Kommentera
-
Någon som vet om det går att få gäddor/gös nu vid den berömda göspiren? svågern kommer på besök imorgon så vi tänkte ta ett pass där.
Eller finns det någon annanstans i/nära stan som det är bra fiske efter gädda?
Kommentera
-
Blev ingen gädda vid göspiren :/ inte ens små fisk på toppknutet :P
Ska däremot ta med grabben å fiska regnbåge imorgon så han får pröva sitt nya spö, hoppas på bättre lycka då
Någon som har förslag på bete förutom PB? kommer flötmeta och man får inte använda räka eller levande agn... vet inte om det gäller skalad också, men utgår från det.
Tips på hur man ska förvara/hantera fisken mottages gärna också, har en timmes bilfärd ungefär hem och vi kommer vara borta iaf 4 timmar. Ska man rensa direkt eller ska man rensa när man kommer hem? kylväska med klampar och tidningspapper funkar det?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av -martin- Visa inläggBlev ingen gädda vid göspiren :/ inte ens små fisk på toppknutet :P
Ska däremot ta med grabben å fiska regnbåge imorgon så han får pröva sitt nya spö, hoppas på bättre lycka då
Någon som har förslag på bete förutom PB? kommer flötmeta och man får inte använda räka eller levande agn... vet inte om det gäller skalad också, men utgår från det.
Tips på hur man ska förvara/hantera fisken mottages gärna också, har en timmes bilfärd ungefär hem och vi kommer vara borta iaf 4 timmar. Ska man rensa direkt eller ska man rensa när man kommer hem? kylväska med klampar och tidningspapper funkar det?
Jag hade rensat fisken vid vattnet om det är tillåtet och haft i plastpåse i en kylväska fram till hemgång om det vore jag.
Kommentera
-
Ja, lite märkligt…*kanske kan vara för sjukdomar etc.
Stog inget på fiskekortet att det inte skulle vara tillåtet, men det kanske står mer utförligt på nån skylt när vi kommer dit.
Om det inte skulle vara tillåtet att rensa i sjön hur kan man göra då?
Kommentera
-
Blev ingen fisk massa vak men ingen som ville nappa, va nån som var frame och smakade bara…
Hur länge kan man fiska regnbåge? Tänkte ta ett/ett par långpass på nov. lovet.
Kommentera
-
Fick min första regnbåge idag på 1kg Bottenmetade med fl. röd PB, hade två st till på efteråt men bägge drog av linan, sen hade jag slut på trekrok så jag fick packa ihop och åka hem :/ Hade antagligen bromsen för hårt och var för ivrig att få in dem, hoppas bara de slipper simma runt med krok i munnen.
Hade iaf en kanondag vid vattnet
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 883 visningar
0 gillar