Nån som har erfarenhet av metprylar från Ultimate; Larm, banksticks, buzzerbars, stolar etc. Är det prylar som håller i långa loppet eller? Läste nån recension av ett av larmen från Ultimate som var positivt. Det kanske är ett bra alternativ till Fox för dom som inte kanske lägger ner all sin tid på metet allena? Skulle vara kul att få lite omdömen då jag sneglat på deras produkter...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ultimate
Collapse
X
-
Mjo jag vet inte mycket om kvaliten men jämförman priset mot ex. fox och drennan så ligger ju ultimate bra till. Tror nog att produkterna kan hålla hyffsad kvalite som passar den som inte satsar till 100% på mete, funderar själv på att investera i ett par larm och holdall från dem.
-
ställ samma fråga på http://www.sportfishingpages.se/ så får du nog ett bra svar.lite fler specimens där.UFF
krångla inte till det.
StarBaitsHunters
minken.bloggsida.se/
Kommentera
-
Vår egen lilla carpfenmazter har nog lite svar på detta om han ser frågan. Jag är jäkligt nöjd med mitt Feederspö som jag köpt iallafall samt har nu köpt banksticks och beställt sånna rod-pods som man stället på tre ben.
SportFiskeCompaniet har ju en hel del från Ultimate hemma men kan ta hem hela sortimentet på beställning om man vill ha nåt speciellt.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Hehe tack för den du Bergman!
Jo såhär anser och tror jag(men jag har inga bevis). Jag har klämt litegrann på prylarna dock. När det gäller banksticks, buzzerbars, sängar och andra "mindre tekniska prylar" så ligger Ultimate bra till, kanske inte riktigt den kvalité som vissa mera etablerade märken erbjuder, men ruskigt prisvärt!
När det gäller t.ex. larm, spön, rullar och saker som det krävs mycket teknologi bakom skulle inte jag välja Ultimate. För att tillverka sådana produkter krävs det mera erfarenhet.
Bergmans Ultimate feederspö kändes helt okej, men om man skulle gå in å titta på tjockleken på väggarna i klingan osv. så kanske man skulle hitta brister.
Som sagt så har jag inte gjort nån närmare studie av detta, men egna erfarnheter från andra tillverkare och det jag har hört av många andra erfarna metare visar på detta.
Men om man är "one-time-coarsefisherman" så kanske det är värt pengarna.
Kommentera
-
Unregistered10
i jämförelse med t ex solar ligger de efter. dock är de bättre än badger. F.ö är det bättre att köpa bättre prylar men att begränsa sig t ex till en tvåspönsuppsättning.
Frågan är om inte t ex inte ultimates larm är lika dyra som de billigaste foxlarmet. Isåfall köp fox.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
|
29 svar
4 877 visningar
0 gillar