För att göra en lång historia lite kortare så tappade jag en misstänkt storfärna precis. Inte så att kroken tappa sitt grepp utan att linan gick av! Helt otroligt, 0.25 Suflix nylon påspolad 2 h innan fisket gick rakt av efter cs 5 sek tungt gungande från fisken. Så tänkte bara höra om det ät någon därute som har någon som helst aning om färnan har några chanser att klara sig, eller är det helt kört för den framöver? Skulle varit väldigt tacksam om någon kunde komma med ett glädjande besked!
Värt att nämnas är att det var en kamasan st 2 och att det är minst 2-3 meter lina som fisken simmar med.
Slutligen undrar jag om någon kan ge tips så att sådant här aldrig mer behöver hända. Kollat ringarna på spöet och skador där, har även gjort en snabbkoll på rullen. Dock misstänker jag produktionsfel av Suflix? Tacksam för svar!
Värt att nämnas är att det var en kamasan st 2 och att det är minst 2-3 meter lina som fisken simmar med.
Slutligen undrar jag om någon kan ge tips så att sådant här aldrig mer behöver hända. Kollat ringarna på spöet och skador där, har även gjort en snabbkoll på rullen. Dock misstänker jag produktionsfel av Suflix? Tacksam för svar!