Var köpa tigernötter i större mängd? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var köpa tigernötter i större mängd?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eller också kan man göra som konsumenter gör i andra fall;- köp där det är billigast, det är garanterat i detta fall inte i Sverige.

När det gäller hållbarheten, tigernötter kan lagras i åratal om det bara förvaras torrt. Om jag inte är helt fel underräätat kommer alla tigernötter från Spanien. se hemsidan ["http://www.tigernuts.com"]

Kommentera

Tigernuts can be stocked before use without losing any of their unique properties for up to 2 years after purchase. It is important, however, that they be stored in a properly ventilated area (if possible, next to a window) and that in summertime and during hot spells, you remove the plastic that they are wrapped in during haulage. Finally, the tigernuts need to be fumigated every 6 weeks to protect them from any kind of damage that may be caused by bugs or insects.

Antar att det är två år i oförändrat skick, sen tar det säkert ett par år innan de är obrukbara med.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
        Eller också kan man göra som konsumenter gör i andra fall;- köp där det är billigast, det är garanterat i detta fall inte i Sverige.

När det gäller hållbarheten, tigernötter kan lagras i åratal om det bara förvaras torrt. Om jag inte är helt fel underräätat kommer alla tigernötter från Spanien. se hemsidan ["http://www.tigernuts.com"]
        Varit i kontakt med dom,minimum beställning är 100 kg.
        Vet dock ej vad de tar i frakt på detta.
        Hade man varit ett gäng och beställt så hade det säkert inte blivit så farligt dyrt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tomas Visa inlägg
          Absolut. Det gör jag själv med. Sett till det totala priset och vad man får för pengarna. Tid, bekvämlighet, frakt, konsumentskydd, service mm är en del av priset.

Jag brukar t.ex ofta köpa mjölk i närbutiken, som garanterat är 25% dyrare än på en stormarknad 5 km hemifrån. Jag köper också ris i 2 kilos förpackningar i min närmaste matvarubutik istället för att lägga ner ganska mycket tid på att synkronisera ett jätteinköp med mina grannar. Trots att jag kan få 100kg ris från Årsta partihallar för en bråkdel. Däremot händer det att vi går ihop och köper en mäsk på pall tillsammans i klubben.

Ring t.ex Popup tackle och fråga vad de tar för en säck. De kanske har vettiga priser på hela säckar. Tror de köper direkt från Spanien (där de som vet säger de bästa nötterna kommer ifrån). Tror t.ex att jag själv fixa hem för ca 4-4,5 Euro/kg (säck 25kilo).
          Mete framför allt!
          www.Metetorget.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
          29 svar
          4 883 visningar
          0 gillar