Att förvara Powerbait samt tips på bra färger för regnbåge - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Att förvara Powerbait samt tips på bra färger för regnbåge

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Att förvara Powerbait samt tips på bra färger för regnbåge

Hejsan alla glada fiskare Är en väldigt inbiten fiskare då det gäller bottenmetande av regnbåge och har lite funderingar Hur förvarar man Powerbaitet på bästa sett då det inte används? Jag har alltid förvarat mina burkar i kylen men det kanske inte är det bästa sättet? Gammal deg har ju en tendens att börja sjunka, och den vill man ju förhindra så länge det går

Sedan tänkte jag fråga om lite tips på bra degfärger. Jag har mest kört på regnbågsfärgen och en ljusgrön (http://www.tacklebargains.co.uk/acat..._troutbait.jpg) men finns det några andra som fungerar bra? Jag har överlag fått mest på Rainbow, men det är även den färgen jag fiskat mest med

Kom gärna med andra tips på hur man kan lura regnbågarna till att nappa på degen Ska man ligga långt ut, byta deg ofta, byta ställe? Ös på bara

Siliconkulor funkar minst lika bra sen slipper du allt kladd, kör med orange eller grön kanon.

Kommentera

Fiskar tyvärr inte med sådana då jag tycker det är taskigt mot fisken om dom blir kvar Bryts inte ner på en dag om man säger så, men tack för tipsen dock!

Kommentera

Så sant som det e sagt Powerbaits siliconkulor e ett jävla fördärv sätter sig i tarmsystemet o blockerar på regnbågarna...Prata med en kille som kontrollerar regnbågar o märker dom...dom stannar i växten dom har längden för att bli stora men stannar i växten....enligt han......Bättre med räka o mask med majs!

Kommentera

tja vad är det bästa att bottenmeta regnbåge med ?

Kommentera

Deg är faktiskt mer snällt åt fisken men även här finns nackdelar.
            Den sitter dåligt på kroken, nu på sommaren då regnbågen ofta är ute på det djupa kan det krävas långa kast och risken finns att degen lossnar. Det är dessutom svårt att se när det blåser om den lossnat.
            Jag tycker ett skeddrag med en halvmeter nylonlina till en fluga är lika bra. Men om det är mete som gäller skulle jag rekommendera mask om inte det finns andra hungriga vitfiskar.
            Bäst fiske har jag haft med färgen "rainbow".
            ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Förra året hittade jag Berkley Power Egg som gjorts så att de inte fastnade i fiskarnas magar utan dessa nya påstods bli upplösta efter relativt kort tid i vatten. De äldre sorterna skulle däremot inte passera genom fiskarnas tarmar lika lätt utan risken var att de precis som cigarettfilter och snus(k)kuddar fastnade för gott i fisktarmarna.
              Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Göra egen deg.?

Jag har hört att många gör sin egen deg för botten mete. Har någon något bra recept för regnbågsfiske?

Kommentera

jo tippset är att röra på powerbiten! tex veva inte lite då och då ( ungefär 6 min imellan) för regnbågen lägger ut en lukt som hundar gör! sen går dom den rundan igen och igen så dom tar inte första gången

__________________________________________________ _________

Skitfiske på dig o hoppas svaret hjälpte

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Förra året hittade jag Berkley Power Egg som gjorts så att de inte fastnade i fiskarnas magar utan dessa nya påstods bli upplösta efter relativt kort tid i vatten. De äldre sorterna skulle däremot inte passera genom fiskarnas tarmar lika lätt utan risken var att de precis som cigarettfilter och snus(k)kuddar fastnade för gott i fisktarmarna.
                    De här funkar jättebra när man fiskar Regnbåge, jag kör med 2 orangea och 1 gul.
                    *Orange-Gul-Orange* Fick en 3.3 kg renggbåge med den kombinationen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 883 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37