Bottenmete i havet? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottenmete i havet?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bottenmete i havet?

Tänkte höra om tips till att bottenmeta i havet? Har nyligen flyttat till västkusten och tagit upp mitt gamla fiske intresse.

Är det torsk man fiskar efter botten i havet? Funkar de att få några fina fiskar när man bottenmetar ifrån land? Vilket bete ska man använda?

Ja, alla tips å råd ni kan komma med är välkomna! Vill ha stor fisk så

Du kan få dom flesta fiskar på bottenmete jag har även fått havsöring. I år har jag fått 9st olika arter på botten mete, jag har uteslutande bara fiskat bottenmete. För plattfisk köp färdigt paternostertackel i butik runt 20.- fungerar utmärkt.
    När jag fiskar efter gyltor och torsk m.m. så tar jag från beteslåset 2st linor en ca 35cm med 40gr blyvikt, och en ca 25cm med en dubbelkrok (jag nyper bort ena kroken på en trekrok sedan pressar jag ihop dom två andra så dom kommer närmare varandra).
    Vill du se resultaten så gå till min hemsida eller så finns min logg också här under http://www.fiskesnack.com/forum/showthread.php?t=47812

Agnet är till 90% kokräka från butik med skal storlek 90/120 då räcker en stjärt till två bitar. Frys gärna om det som blir över då blir dom segare nästa gång och sitter bättre.
    Största fångst i år en torsk på 1,42kg
    Senast ändrad av hobbyfiske.se; 2009-05-07, 09:58. Anledning: tillägg av fakta
    Kust/klippfiskare fiskar främst gylta men även andra arter www.pofs.se
    Nu även blog på gylta.blogspot.com
    Glöm inte besöka foto & filmsidan www.fotopelle.se

Kommentera

Hur är det på ostkusten med metet då? Någon som har något bra tips?

Kommentera

jag brukar fiska botten mete och då brukar jag få rätt så stora abborrar och då brukar jag använda oskalade räkor för jag har märkt att skalade räkor på burk gillar fisken inet så mycket men en gång när jag fiska så var det en annan kille som gjorde samma sak han fick en torsk och nors tror jag så nu ska jag försöka fånga nors och torsk

Kommentera

Tack Pelle! jag och en vän bestämde oss för att åka på en 2 dagarsresa till västkusten för att fiska, efter googlande om gylta på västkusten hamnade jag på din blogg (hobbyfiske.se). nu när jag ser att du finns på fiskesnack var jag bara tvungen att låna tråden för att tacka dig! vi bestämde osstill slut för att åka till lysekil, där vi hade ett helt fantastiskt gyltafiske i ramsvik som du tipsar om på bloggen! tål att nämnas att vi även stötte på många andra arter kring hamnarna, t ex. torsk, skrubbor, små blekor (såg det ut som), tånglakar och någon enstaka rötsimpa, men som sagt gyltafisket var guld!
          Med rätt teknik kan man k****a en mygga, sa den gamle mannen...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
          29 svar
          4 883 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37