gös i november - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gös i november

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gös i november

hej alla,

har en till fråga angående gösfiske. jag var som sagt ute i onsdags och slowtrollade pelagiskt i 4 timmar, inte ett hugg. vädret verkade helt ok, mulet o svag vind från sydväst, jag fiskade i och rund en stor håla mitt ute på sjön, där det var fullt med betesfiskar, men inga gösar alls... vad kan det har för orsak,
    fel tid (fiskade från 10-3), fel djup (testade allt från 4-6m, hålan e 6-7m djup)...blev helt förvånad eftersom det fanns så mycket betesfisk.

njästa tur blir på måndag, vad ska jag göra annorlunda för att ha succé?

tack för tips
    braxmax
    sportfiskeguide i växjö/småland

www.sportfiske-vaxjo.co.nr

Mina erfarenheter från just gösfiske är att man aldrig blir riktigt klok på det. Ena dagen kanonfiske och nästa dag inte ett hugg. Men det är ju lite av tjusningen med gösfiske tycker jag.
    Det enda jag kan rekomendera är att variera fisket lite, prova jigg, även mindre wobbler längs botten nertyngd.
    Nästa gång kanske du upplever ditt livs gösfiske, det är ju det man aldrig vet.

Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av braxmax Visa inlägg
      hej alla,

har en till fråga angående gösfiske. jag var som sagt ute i onsdags och slowtrollade pelagiskt i 4 timmar, inte ett hugg. vädret verkade helt ok, mulet o svag vind från sydväst, jag fiskade i och rund en stor håla mitt ute på sjön, där det var fullt med betesfiskar, men inga gösar alls... vad kan det har för orsak,
      fel tid (fiskade från 10-3), fel djup (testade allt från 4-6m, hålan e 6-7m djup)...blev helt förvånad eftersom det fanns så mycket betesfisk.

njästa tur blir på måndag, vad ska jag göra annorlunda för att ha succé?

tack för tips
      braxmax
      Hej Max; Att trolla efter Gös i november hör inte till vanligheterna! Om jag tänkte försöka fånga Gös i dina trakter så här års skulle jag nog smyga en genväg och vända mig för råd till Mattias "Tisse" Eklund hos City Fiske AB i Växjö. Adressen är Linnégatan 20 och tel. 0470 - 172 55 eller 28611. Mattias är en av Växjötraktens mest kända Gös- och Laxtrollare. Två av Mattias favoritgöswobbler är Smitwick ASSRB-1200 och ASSRD-1200. Hälsa gärna från hans branschkollega i Bålsta.
      Go for the Big Walleyes!
      Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
      29 svar
      4 882 visningar
      0 gillar