Nån som har börjat meta lake än? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nån som har börjat meta lake än?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nån som har börjat meta lake än?

Jag har varit ute 4-5 gånger utan ett napp. Jag vet att det står lake där, men jag vet inte riktigt om jag är för tidig??. Har hört att laken trivs bäst när vattnet är under 10 grader. Nu är nog en 11-12 grader så det borde ju kunna nappa redan nu.
    Finns det nån här på fiskesnack som har erfarenhet av att fiska lake? På min sista tråd om det så verkade det inte vara nån som hade så bra koll.

Bifogar en bild på mitt senaste tackel till Lake. skriv vad ni tror om det om det är ett dåligt eller bra tackel.
    Bifogade filer

Varför använda två krokar? Laken är en glupsk krabat räcker gott å väl med en. Sedan kan du byta ut den kroken du använder mot en med längre skaft. Kommer tyvär inte ihåg vad den heter. Annars tror jag att tacklet kommer att funka klockrent. Smart med pärlorna!

Kommentera

Ser intressant ut...

Kommentera

Originally posted by seeker
        Varför använda två krokar? Laken är en glupsk krabat räcker gott å väl med en. Sedan kan du byta ut den kroken du använder mot en med längre skaft. Kommer tyvär inte ihåg vad den heter. Annars tror jag att tacklet kommer att funka klockrent. Smart med pärlorna!
        Jag tror inte det är några problem med att kroka laken med en krok men däremot så är det ganska skönt att kunna fästa betet i två krokar. Den silvriga kroken är ju löpande, och på så vis så kan man justera precis som man vill ha det! Vill man att det ska sitta ännu bättre så kan man ju tex anv sig av gummiband eller gummitråd (som finns i resår mm).

Kommentera

Tacklet kommer fungera, egentligen lite overkill. Laken är som sagt glupsk och inte särskillt kinkig - det fungera. En enkelkrok räcker långt - med två kan det bli svårare att köra C&R. Kör gärna ståltafs med tanke på gädda...
          -----------

<"))))><

Kommentera

Fint tackel, men är det ståltafs? Själv tycker jag det absolut inte är nödvändigt, när de gäller tidpunkt så börjar jag fiska lake först i december och sen fram till leken i typ slutet av feb. Då är de mest lättfångade och fetast....

Kommentera

Angående allt lakesnack nu, någon som känner till något bra ställe i närheten av södertälje eller stockholm?

Kommentera

Originally posted by MastaPike
                Angående allt lakesnack nu, någon som känner till något bra ställe i närheten av södertälje eller stockholm?
                Dom vandrar genom strömmen tydligen.
                Många som får de som bifångst har jag hört.
                Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

vi får lakar som faaan här nere i f-haga höjde mitt pb till 2550 nyss...... vanligt pater noster me EN enkelkrok eller två mindre karpkrokar, sen e de bara att dra på en fet norsbit !!!!! fisk fisk fisk !!!
                  [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

ja ska ut fösta gången nästa vecka tror jag
                    Blää

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 874 visningar