Erfarenheter av gräskarpsfiske? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Erfarenheter av gräskarpsfiske?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Erfarenheter av gräskarpsfiske?

Någon här som har erfarenhet av gräskarpsfiske?

Förmodar att de "lättast" tas på flytande bete på ytan?
    Eller något bete som håller sig precis under ytan?

Vad ska man erbjuda dem? Tvivlar lite på boilies till gräskarp,såfall sådana som ligger o guppar på ytan kanske.

Iförsig har jag lite erfarenhet av att fött upp små gräskarpar till större i stora kar samt trädgårdsdammar.
    Där åt de det mesta från fiskpellets,gurka,sallad,tomat,maskrosblommor,vatt enväxter och späda rapsblad.
    Experimentera lite och erbjöd dem olika mat,även regnbågspellets och torrfoder till katt åts.Så helt vegetarianer är dom inte.

Tas ju en hel del gräskarp på bottenmetade boilies t.ex. nere i polen på kompaniets resor så tror inte det är någon omöjlighet att få dem på boilies. Men flytande bröd/hundfoder osv är ju väl beprövade metoder som ger fisk.

Kommentera

jadu

Ursprungligen postat av Karpfäst Visa inlägg
      Någon här som har erfarenhet av gräskarpsfiske?

Förmodar att de "lättast" tas på flytande bete på ytan?
      Eller något bete som håller sig precis under ytan?

Vad ska man erbjuda dem? Tvivlar lite på boilies till gräskarp,såfall sådana som ligger o guppar på ytan kanske.

Iförsig har jag lite erfarenhet av att fött upp små gräskarpar till större i stora kar samt trädgårdsdammar.
      Där åt de det mesta från fiskpellets,gurka,sallad,tomat,maskrosblommor,vatt enväxter och späda rapsblad.
      Experimentera lite och erbjöd dem olika mat,även regnbågspellets och torrfoder till katt åts.Så helt vegetarianer är dom inte.

gräskarp, njaaa,,, har bara fångat två i hela mitt liv. en på 6300 gram och en på 100 gram. gräskarp fiskas med maggot, powerbete eller bröd. liten krok med många hullingar. även ett flöte som är känsligt för nappatag. gräskarpen är väldigt stark även fin.

mvh anton

Kommentera

Bara fiskat gräskarp en sässong, och landat 2 fiskar och bränt några. Alla på flytbröd och fiske med controller.

Bottenmete med antingen boilies eller annat funkar garanterat jättebra. Beror väl lite på hur vattnet/botten ser ut med.

Där jag fiskar spenderar jag mesta tiden med att gå runt och skjuta ut brödbitar med slangbella. Det kan ta timmar innan fisken går upp (eller ibland inte alls) på bröden. Då gäller det att vara redo att fiska på dom.

Om du ska fiska med bröd så ta med dig massor, det kan gå åt en hel del. Man kan även fiska med maskrosblommor osv. Men har inte testat det än. Blir nog mer experimenterande nästa säsong.

Vill du fiska med bottentackel och ändå fiska ytligt kan du fiska med zigrig.

Kommentera

Jag föredrar bottenmete. Men har du tålamodet så är ytfiske inte fel. Luis R har mycket om just ytfiske på sin sida och han kan det där.
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Gutbucket Visa inlägg
            Jag föredrar bottenmete. Men har du tålamodet så är ytfiske inte fel. Luis R har mycket om just ytfiske på sin sida och han kan det där.
            Tänkte länka till hans gräskarpsartikel men hittade den inte :/ Men det kanske inte var han som hade gjort den? Fanns ju en skitbra artikel om gräskarpfiske på nån sida förr men kommer inte ihåg vart den tog vägen. Hade lixom för mig att det var han som hade gjort den.

Kommentera

I slutet där står det mycket bra!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
              29 svar
              4 909 visningar
              0 gillar