Karp i Skåne? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karp i Skåne?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karp i Skåne?

Hejsan! Ska åka ner till skåne i slutet utav juli, en måndag-fredag. Jag undrar om du har något bra tips på sjö?

Vore bra om det är ok swim att sitta på, och tre personer skall få plats, behöver dock inte vara jätte nära varandra. Sedan skall sjön helst inte vara jätte svårfiskad men man skall ändå ha chans på i alla fall 11-12kilos fiskar. Vore jätte tacksam för något tips! Har funderat på några stycken, lillasjön, svenstorp, hagasjön, henriktorpssjön och ybbarp men vet inte så mycket om dem.

Vore väldigt tacksam för PM. Mvh Jocke

Kävlingeå har jag hört har karp. Har dock inte testat själv, men funderar på att åka ner dit i sommar

Kommentera

Vittsjön..

Kommentera

Osbysjøn verkar hålla mkt fisk, och æven chans på lite større. Har inte fiskat dær sjælv, men intrycket ær att det inte ær jættesvårt? Ær sækert ngn hær som vet bættre? Stor sjø dær alla tre kan sitta på platser som kænns bra. Ha lite koll på vindrikning några dagar innan och sætt er dær vinden legat på.

Henrikstorp/Ybbarp: Utan ordentliga førmæskningar ær dom svåra, kan mkt væl blanka hela veckan. Går också perioder då istort sett inget fångas. Vill ni gærna ha lite fisk hade jag inte åkt dit.

Svenstorp kan nog vara ett alternativ, med mer fisk?

Kævlingeån håller ganska mkt fisk, men ær inget lætt vatten, gæller att vara ganska på hugget, mobil, ha lite flyt att komma på fisken..

Vill ni ha bekvæmfiske så ring till fiskekompaniet. Hør om fiske i dammen i bara. Mkt fisk upp till ca 10kg.

Sportfiskegiganten har också något vatten i Høør med mkt fisk, kænner dock inte till så mkt om det? Ring och fråga?
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Lomma,

Kommentera

Hej själv bor jag i perstorp där ybbarp och henriktorpssjön är, vissa säger där är mycket karp men andra säger att där inte är så vet ej själv men hade tänkt fiska karp där nån gång om du ska fiska där och får karp kan du skicka ett pm om du vill =)

Kommentera

Ursprungligen postat av Holmgren Visa inlägg
              Hej själv bor jag i perstorp där ybbarp och henriktorpssjön är, vissa säger där är mycket karp men andra säger att där inte är så vet ej själv men hade tänkt fiska karp där nån gång om du ska fiska där och får karp kan du skicka ett pm om du vill =)
              Finns det nån damm där som heter ugglemossen,uggledammen ?
              För mej det ska vara i Perstorpstrakten ?
              Nån som känner till dammen annars?
              Där lär vara karp.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
              29 svar
              4 886 visningar
              0 gillar