Fake baits - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fake baits

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mementomori Visa inlägg
    Tack för tipset. Har bestält omgående. En tur i kävlingeåns näckrosbälten är redan inplanerad. Hoppas bara det sitter bra på kroken
    Och så gick det:
    Två spö med konstgjord majs och ett med konstgjort bröd.
    Sutare och karp på bröd, braxen på majs. Dock inga sarvar:/.
    Men det är perfekt med konstgjorda beten i kombination med boltrigg i vatten med mycket småfisk.
    Får tacka för tipset med brödet. Helt suveränt. Sitter super på tacklet och ser väldigt realistiskt ut. Undrar varför inte sportfiskeaffärer beställer in sånt?

Kommentera

.. jag är på gång med majs Får se om man kan få loss lite bra bröd. Får se om man kan få Patrige i Sverige att ta hem. Annars är det svårt.
      Mete framför allt!
      www.Metetorget.com

Kommentera

Och så gick det:
        Två spö med konstgjord majs och ett med konstgjort bröd.
        Sutare och karp på bröd, braxen på majs. Dock inga sarvar:/.
        Men det är perfekt med konstgjorda beten i kombination med boltrigg i vatten med mycket småfisk.
        Får tacka för tipset med brödet. Helt suveränt. Sitter super på tacklet och ser väldigt realistiskt ut. Undrar varför inte sportfiskeaffärer beställer in sånt?
        Hur stora var karparna? Fick du flera?
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Nja, jag fick bara en. 4,1 kg vägde den. Men har varit där 3 gånger i år och fått/tappat en karp varje gång. 2,6 vägde den andre men den jag tappade va nog ganska hyfsad. Simmade rakt in i vegetationen och lossnade. Enligt rykten ska en på 13 kg fångats där iaf.

Kommentera

Nja, jag fick bara en. 4,1 kg vägde den. Men har varit där 3 gånger i år och fått/tappat en karp varje gång. 2,6 vägde den andre men den jag tappade va nog ganska hyfsad. Simmade rakt in i vegetationen och lossnade. Enligt rykten ska en på 13 kg fångats där iaf.
            Karparna i dammarna på golfbanan Rinnebæck har lekt, vid høgvatten har ån svæmmat øver vid något tillfælle? Verkar vara riktigt mkt karp i kævlinge? Om en del år kan det nog vara ett riktigt intressant vatten æven før stor karp. Man kan ju tænka sig dom som tar sig ner till mynningen och kan gå och kæka ute i lommabukten..
            Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ja, nått har hänt med den ån.... fiskade ganska mycket där för fem år sedan och fick hur mycket braxen och sutare som helst, men inga karpar. Nu verkar de stora bestånden av sutare och braxen vara som bortblåsta. Kanske karpen är orsaken? Detta var uppströms vandringshinderna, så ut i havet kommer dom inte. Skulle dom klara sig i havet? Aldrig hört talas om bräckvattenskarp...

Kommentera

Ær nog høgst sannolikt att en del av ynglen virvlat med øver vandringshindren i høgt och kallt vatten.
                Karpar har inga problem med brækt vatten. Flera bekanta har sett karpar nær dom fiskat multe.

Kommentera

Som ett sista tillägg i debatten. Va i Bysjön i helgen och fick en karp på 16,04 på helfejkad majs.
                  Slutsats: Det duger finfint

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                  29 svar
                  4 880 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sundström76