Gäddmete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddmete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddmete

Hej. Är det sant nu att det är olagligt att meta med levande bete?
    Isåfall vill jag ha tips om vad man skall meta med då efter gädda och abborre?
    Jag menar att meta med flöta då.?

jo det är olagligt att fiska med levande beten. det går minst lika bra att meta med döda beten, synd bara att behöva nacka dom innan man sätter kroken i den...
    Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

Men de e ju bättre för dom att dö snabbt än plågsamt

Kommentera

Kommentera

Har för mig att man får fiska med levande bete OM man fiskar upp dom strax innan man ska meta gädda?

Ta hem och föda upp för att sedan ta med ut och fiska med är helt olagligt har jag för mig.
          Och det här med att det är djurplågeri osv....tror ni inte masken har det ganska ont av att få en krok i sig? varför inte förbjuda det? eller helt och hållet förbjuda fisket?

Det är avancerad djurplågeri vad vi håller på med....absolut ingen tvekan om det varför daddla om vad dom är rätt eller fel?.

Visst döda dom strax innan om du mår bättre av det

Jag (ny bland gäddmetet men tagit ett dussin nu) brukar kö med mört skulle tro det mesta funkar...abborre funkar nog småmört eller Löja bäst

Kommentera

vet nån hurudant baithead man skall ha om man trollar med löja/abbore/mört, och sen skulle jag vilja veta hurudan rig ni använder för levande bete och dött bete

Kommentera

Jag var och skulle meta vid en båtbrygga efter lite småabborre på mask, när jag hqr stått där kanske en timme och inget händer, så såg jag en liten klippa och nedanför där så va det massa näckrosblad, så gick jag dit och slängde ner masken och kroken, och så började det smånappa lite, så skulle jag precis ta upp kroken för att kolla om masken satt kvar, just när jag ska dra upp den så känner jag, nu har jag väll en liten abbore på kroken, men då är jag nästan hade den vi ytan så såg jag att det var en gädda och jag och min polare vart så förvånade att det just var en gädda som var där, det var inget stort men den vägde knappt ett kilo, men kul endå att få den på en pytteliten krok och mask som bete.

efter det så fick vi massor med småabborar braxar och mörtar på samma ställe "på samma mask"

så vad som helst kan hända
              Abborre: 1700gr

Kommentera

Ursprungligen postat av olivercarlsson Visa inlägg
                Hej. Är det sant nu att det är olagligt att meta med levande bete?
                Isåfall vill jag ha tips om vad man skall meta med då efter gädda och abborre?
                Jag menar att meta med flöta då.?
                Nej, det är inte sant. Det verkar som om många tror att det är olagligt men så är inte fallet.

Kommentera

Ursprungligen postat av WobblerFreak Visa inlägg
                  jo det är olagligt att fiska med levande beten. det går minst lika bra att meta med döda beten, synd bara att behöva nacka dom innan man sätter kroken i den...
                  Du har fel, det är inte olagligt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Skruttapan Visa inlägg
                    Har för mig att man får fiska med levande bete OM man fiskar upp dom strax innan man ska meta gädda?

Ta hem och föda upp för att sedan ta med ut och fiska med är helt olagligt har jag för mig.
                    Och det här med att det är djurplågeri osv....tror ni inte masken har det ganska ont av att få en krok i sig? varför inte förbjuda det? eller helt och hållet förbjuda fisket?

Det är avancerad djurplågeri vad vi håller på med....absolut ingen tvekan om det varför daddla om vad dom är rätt eller fel?.

Visst döda dom strax innan om du mår bättre av det

Jag (ny bland gäddmetet men tagit ett dussin nu) brukar kö med mört skulle tro det mesta funkar...abborre funkar nog småmört eller Löja bäst

Du har fel, det är lagligt att fiska med levande bete liksom det är fullt tillåtet att "föda upp" betesfisk...

Kolla här på en som har haft mört hemma i badrummet, scrolla mer till inlägget 2008-02-28:

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar
                    4 886 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37