eBay.uk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

eBay.uk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• eBay.uk

Fick lite tips av Rosa Pantern och Mink angående att handla på engelska eBay.
    Gjort en del fynd,tex 3 st standard Delkim för 1000 kr. Ni som funderar på att börja handla där,glöm inte fråga om de säljer till Sverige! Tyvärr har jag den erfarenheten att minst 5 av 10 st inte säljer utanför England.

Ibland får man ett snorkigt svar eller inget alls. En del har försökt salta fraktkostnaden till det dubbla av vad det igentligen kostar. De som säljer till Sverige är annars jättetrevliga och tillmötesgående. Jag skaffade PayPal vilket har funkat jättebra.

Antalet fiskeartiklar är flera tusen sammanlagt jämfört med tex Tradera.
    Gå in och kolla! Tror de flesta hittar en del intressant. Man kan även köpa nya grejor billigt och frakten är inte så dyr. Frakten på en rulle ligger på ca 70kr.

Mvh Togge

Vad bra att du tog till dig tipset. Det är rena guldgruvan! Frakten från england är vad jag erfarit alltid billigare än frakt inom sverige oavsett om du köper karpsäng, spön, rullar eller tyngder.

Btw, det står på annonsen om de skickar till Sverige eller inte. En bit ner i annonsen står "Ships to:" Står där Europe är det självklart till Sverige också, men många skickar inte till Sverige. Rätt korkat egentligen. Sett saker värt 2000 kr gå för runt 400 kr, bara på grund av att de bara säljer inom UK...men det är ju egentligen deras förlust. Det är ju inte direkt jobbigare att skicka utomlands när man ändå måste skicka det

Kommentera

Precis,förstår inte heller varför de inte vill skicka till Sverige. Jag brukar gå ner o titta om de säljer till Europa,men flertalet skriver inte det. Då får man maila och fråga istället. Fick en rulle som jag vann budet på i söndags kväll redan i dag. Inte illa,tycker jag

Mvh Togge

Kommentera

Hur har skicket varit på det ni köpt? Känns lite tråkigt om man skulle köpa begagnat från england och det sen visar sig vara jätte slitet eller skadat.
        varför nappar det aldrig?

Kommentera

Ursprungligen postat av andrease Visa inlägg
          Hur har skicket varit på det ni köpt? Känns lite tråkigt om man skulle köpa begagnat från england och det sen visar sig vara jätte slitet eller skadat.
          Skicket har varit precis som beskrivit från alla jag köpt ifrån över hela världen. Man kan ju börja med att titta på hur andra köpare betygsatt säljaren. Är där inte många betyg får man gå på magkänslan när man pratar med personen. Kategorin sportfiskare verkar vara väldigt ärliga.

Btw, det är www.ebay.co.uk
          Senast ändrad av Guest; 2008-02-21, 18:08.

Kommentera

Samma här,tom varit bättre än jag trodde. Ofta finns det bild på det de säljer.

Kommentera

Använder ni en god och lättbegriplig engelska FÖR DEM samt är artiga så öppnas dörrarna tro mej då är inget omöjligt men detta är viktigt största skälet mot export är språkproblem likadant på usa ebay
              Senast ändrad av TAMTAM; 2008-02-21, 21:04.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av andrease Visa inlägg
                Här tar du alltid en risk begagnat av kanske privatpersoner bedöm vad du ser på bilderna och agera därefter om inga bilder kan det vara bättre att avstå, ditt val känslan kommer med antal transaktioner men smånitar kommer du gå på totalt sett kul speciellt usa ebay lycka till
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                  Använder ni en god och lättbegriplig engelska FÖR DEM samt är artiga så öppnas dörrarna tro mej då är inget omöjligt men detta är viktigt största skälet mot export är språkproblem likadant på usa ebay
                  Nej handlar inte alls om det. Jag skriver bra engelska, och inte det som är problemet. När de lägger upp en annons och väljer vart de tänker skicka, då är vi uteslutna. De ändrar inget i efterhand. Det skall vara om du skriver till dem innan de lägger ut auktionen, men lycka till med det.

Ditt sista inlägg går knappt att förstå..."ditt val känslan kommer med antal transaktioner men smånitar kommer du gå på totalt sett kul speciellt usa ebay lycka till" Kanske bättre på engelska än svenska?

Kommentera

Har inte köpt speciellt mycket på ebay.co.uk däremot en del grejer på ebay.com.
                    Nästan inga säljare har i beskrivningen att de skickar till sverige men kontaktar man den gör 90% av dem det. De är även väldigt "service minded" och upplyser om att det är dyrare frakt och att det kan ta lite längre tid, men även ofta vad frakten kommer gå på, om de samfraktar etc.
                    Tänkt dock på att det kan bli tull på alla paker över 200sek. Ofta skriver de "gift" samt oftast slinker de igenom tullen ändå. Jag har bara åkt på tull på ett paket...
                    http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av boogieman77, 2003-10-09, 07:52
                    29 svar