mmm dumma fiskar säger jag bara :>
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
regnbåge
Collapse
X
-
Uberola, det finns faktiskt ställen i sverige där det finns riktigt fina regnbågar som nog inte är så lättlurade som alla verkar påskina. Får de gå ett tag kommer instinkterna tillbaka, och det kan bli riktigt fina fiskar, dock så är dessa en minoritet tyvärr. Men klanka inte ner på alla regnbågar, det kan vara en finfin fisk. Sen så har inte alla chansen att fånga stora gäddor heller, pga rent geografiska faktorer. Man får se till vad man har för fiskevatten i närheten...
Kommentera
-
Jag har under september använt gulgröna glittriga PowerBait egg. Först satt jag en halv dag och flötmetade dem. Tji fisk! sen bottenbetade jag glidande. Lika illa. Sen rodde en pajsare fluga förbi min båt och drog två tätt efter varandra.
Då hade jag allting klart för mig. Upp på ytan med degen! Flytjigg och två kulor och sakta rodd. Det gav två bågar. När jag sen trimmat tekniken lite hade jag full pott varje gång.
Men de senaste försöken har inte varit lika lyckade. Bara en åt gången.
Nåväl. Fram med flytjiggen igen och på med en Powerbaitjigg i rött. (Dom köpte jag 4st för en femma på rea.) Nu var bågarna med på noterna men dessvärre bet de väl långt bak för att fastna. Fimpade flärpen och kroppen lite och där satt dom!
Men jag har sett andra meta på räka och haft god tur och andra har flugat från båten en bit bort och varit tvungen att vraka de minsta för att få fortsätta fiska dagen ut.
Så visst nyutsatta bågar går på vilket båg som helst!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Originally posted by Raven
Uberola, det finns faktiskt ställen i sverige där det finns riktigt fina regnbågar som nog inte är så lättlurade som alla verkar påskina. Får de gå ett tag kommer instinkterna tillbaka, och det kan bli riktigt fina fiskar, dock så är dessa en minoritet tyvärr. Men klanka inte ner på alla regnbågar, det kan vara en finfin fisk. Sen så har inte alla chansen att fånga stora gäddor heller, pga rent geografiska faktorer. Man får se till vad man har för fiskevatten i närheten...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Nån söderut som metar fortfarande så här på hösten? ^_^
Har tre st prototypflöten om någon vill...1 Foto-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-10-20, 14:20 -
-
Svar till Metare, dags att vakna! ;)av -martin-Blev en harr ikväll och permiärtestade centerpinrullen, en gammal rulle (sovjetisk tillverkad 1985 )...1 Foto
-
Kanal: Mete - Allmänt
2024-08-14, 19:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av oskars, 2014-09-22, 07:37
|
5 svar
1 881 visningar
0 gillar